Easybrew-30 problemen

Gestart door Appels, 12-10-2018 11:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appels

Hoi ,
Tot nu toe heb ik 6 keer moeiteloos met de Easybrew-30 gebrouwen.
Ik doe er geen rare dingen mee en volg de handleiding. Bij de laatste twee brouwsels valt het systeem opeens uit als ik lager dan 2500 W gebruik.
Dus als ik rond de 1800 W instel valt het hele aparaat uit na een minuut of 3, computer en pomp. Daarna moet ik 2 minuten wachten en kan ik hem gewoon weer aanzetten.
De pomp is het probleem niet.
Na 6 keer hem opnieuw aan te hebben gezet , met/zonder pomp, ander stopcontact, andere wattages, kon ik door op 2500 W.

Kent iemand anders dit probleem??? Het lijkt alsof er misschien kortsluiting ontstaat.

BertusBeensteen

Ik heb zelf geen Easybrew, maar:
Aangezien 2500 W max is, en het probleem zich voordoet op een lager vermogen, zal het probleem waarschijnlijk in de regelaar zitten.
Ik vraag me af of je dit zelf kan verhelpen, dus ik zou contact opnemen met de leverancier.

JoepH

Kan ook een sensor zijn die onder op de ketel zit. Hoe dan ook een garantie geval zou ik zo zeggen.
Vervangende ketel vragen want je brouwfeest moet wel doorgaan natuurlijk.

Hay

Of een beveiliging die uitspringt.
Het is niet zo dat het peil van je wort onder de maishkorf te laag is?
Of dat het erg aangekoekt is op de bodem waar het element zit.

Dirtbag

Bij mij viel de Easybrew 50 uit toen ik buiten aan het brouwen was bij 35 Celsius tijdens het koken. Bij mij was dit een beveiliging ivm oververhitting. Symptomen klinken exact hetzelfde hoewel ik niet weet of de pomp bij mij ook uit viel.

Ik zou hem eens testen met water en dan contact op nemen met je verkoper voor garantie.

db

Veenstra

Ook ik heb problemen gehad met de EasyBrew 30. Ik maischde, (of is het ik maischte?) op 2100 Watt, waarom geen idee, ik vond zelf 2500 W nogal veel. Dit ging goed, het rondpompen geen ook goed, het koken ging ook prima, tijdens het koelen viel de spanning van het apparaat weg. Ik heb de brouwketel terug gestuurd naar Braumarkt. De ketel heb reeds retour alleen wacht ik nog op antwoord wat het euvel was. Dit schijnt nogal moeilijk te zijn bij Braumarkt, ik wacht namelijk al 2 week een op antwoord.  Dus wie het weet mag het zeggen.

Hay

Denk dat niemand dat kan zeggen met zo weinig info.
Maar als ik het goed begrijp heeft de ketel prima zijn werk gedaan.
Pas toen je aan het koelen was viel de spanning weg?
En daarna bleef die spanning weg of kon je toen weer brouwen met misschien het zelfde euvel als gevolg?
Of viel toen de spanning al eerder weg.

ps Voor afgeven op braumarkt is een apart draadje.

Appels

UPDATE:

Met Brouwmarkt contact gehad. Het blijkt volgens hun met het te fijn schroten te maken te hebben, maar dat kon ik uitsluiten.

Alles doet het nu weer prima. Ik heb verder niks aangepast. De volgende paar brouwsels heb ik minder dik gemaischt and even wachten met verwarmen totdat al het mout goed water door liet lopen (inmaischen 15min en dan pas flink wat graden stijgen als het nodig was).
Nooit meer last gehad verder.

Hay

Het is bij deze ketels inderdaad heel belangrijk om niet te fijn te schroten en met meer dan voldoende water in te maischen.
Denk dat daar veel problemen mee voorkomen kunnen worden.
Ik verwarm het water altijd een paar graden hoger dan nodig zodat ik meteen op de goede temperatuur zit.
Dus dat probleem heb ik sowieso niet alleen af en toe aanspringen om op temperatuur te houden.

CeesM

Citaat van: Hay op 12-03-2019  17:42 uHet is bij deze ketels inderdaad heel belangrijk om niet te fijn te schroten en met meer dan voldoende water in te maischen.
Denk dat daar veel problemen mee voorkomen kunnen worden.
Ik verwarm het water altijd een paar graden hoger dan nodig zodat ik meteen op de goede temperatuur zit.
Dus dat probleem heb ik sowieso niet alleen af en toe aanspringen om op temperatuur te houden.
#metoo. ;)

Jacques

Citaat van: Veenstra op 12-03-2019  14:59 uIk maischde, (of is het ik maischte?)

Maischte

https://onzetaal.nl/taaladvies/t-kofschip/?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.