Even voorstellen: Guus

Gestart door Brew64, 01-03-2019 22:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brew64

Hoi allen,

Ik ben Guus Bollen, 54 jaar, opgegroeid in het Brabantse Nuenen, maar al jaren woonachtig in Amersfoort.
Ik ben getrouwd en heb drie kinderen, 2 dochters (16 en 18) en een zoon (20).
Mijn beroep is database marketeer.

Bierbrouwen vond ik al langer leuk, maar vorig jaar (2018) ben ik er echt mee begonnen. Ik ben lid geworden van het Amersfoortse bierbrouwersgilde Amervallei en heb daar afgelopen najaar de brouwcursus gedaan. Op de cursus brouwdag hebben we een Dubbel gebrouwen en eerder dat jaar heb ik als leerling op een brouwdag mede een Tripel gebrouwen.

Na de cursus ben ik zelf aan de slag gegaan. Ik ben met eenvoudige middelen begonnen, namelijk op basis van de BIAB methode.
Brew In A Bag. Brouwzak, 20 liter pan en een inductiekookplaat van de IKEA vormen de kern van mijn brouwinstallatie waarmee ik dan ongeveer 10 liter per keer kan brouwen. Op deze wijze kan ik regelmatig wat nieuws brouwen en dus ook snel leren.
Ik heb inmiddels drie eigen brouwsels gemaakt, een Belgian Pale Ale speciale Yonathan (Koninck look-a-like) en twee batches Weizen bier.
En ik heb al weer zin om het volgende bier te gaan brouwen.

Proost!

Guus

Hop meneer

Klinkt goed!

Ik ben zelf ook bezig met de BIAB methode op de inductie kookplaat, de 1e poging ging het helemaal niet zo verkeerd.

Welke recepten heb je gebruikt voor de Weizen?

middelaersch

Citaat van: Brew64 op 01-03-2019  22:21 u...... 20 liter pan en een inductiekookplaat van de IKEA .....

Is die 20 liter pan toevallig een 'menno pan' (marktplaats webshop in Barneveld)?
Ik gebruik een 21 liter menno pan op het gasfornuis, maar ik zou ook liever met een Ikea inductieplaat werken. Maar ik vraag me af of dat werkt, ivm de nogal dunne bodem van die pan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.