Brew coach Brouwsoftware - Ontwikkeling

Gestart door db71, 05-03-2019 18:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

db71



    Help mee met het verder ontwikkelen van deze brouwsoftware!

    Hallo brouwers,

    Ik heb een Windows 10 brouwapp ontwikkeld genaamd Brew coach. Deze app ben ik aan het testen met behulp betatesters. Wie ook betatester wilt worden kan zich via het emailadres onderaan aanmelden.

    Wat maakt deze app anders?

    • Moderne Windows 10 omgeving
    • Recepten komen in een online database, dus nooit meer je recepten kwijt
    • Samenwerken aan één recept behoort tot de mogelijkheden
    • Delen gaat automatisch. Iedereen kan de recepten in de database opzoeken of de recepten moeten op privé gezet zijn (toekomst)
    • Volledig functioneel en blijvend in ontwikkeling, met jouw hulp

    Voorwaarden voor deelname aan de betatest:

    • Je moet beschikken over een Microsoft account. Downloaden van de app kan alleen als ik jouw emailadres behorend bij jouw Microsoft account heb toegevoegd aan de testgroep bij de Microsoft Store.
    • Je moet minimaal Windows 10 versie 1803 hebben geinstalleerd. Controle via Instellingen --> Systeem --> Over.
    • Je moet minimaal 1 compleet brouwrecept plaatsen die je al gebrouwen hebt of nog gaat brouwen.
    • Feedback in de vorm van ideeën en/of bugreports via de feedbackknop in de app of via het 2e emailadres onderaan deze post. Via email graag de versie van de app doorgeven.
    • Er kunnen frequent updates van de app worden geplaatst in de Microsoft store. Zorg dat je de laatste versie hebt voordat je een bug wilt rapporteren.
    • De overzichtspagina in de app is nog zeer beperkt. Als er meer brouwrecepten geplaatst zijn wordt deze voorzien van zoekfuncties.

    De app krijgt in de toekomst verschillende opties:

    • Gratis: Recepten bekijken en zelf ontwerpen
    • Kopen: Mogelijkheid om recepten privé te houden

    Serieuze deelnemers aan de betatest mogen de app, als de app publiekelijk gaat, levenslang gratis gebruiken met alle opties.

    Aanmelden via [contact] @ [brew.coach] Geef in ieder geval je Microsoft account emailadres op.
    Feedback via [feedback] @ [brew.coach] Geef ook aan welke versie van de app je hebt

    Website: https://brew.coach[/list]

    Pieter1954

    Wat gaat deze app toevoegen aan de bestaande software zoals BrouwVisie of BrouwHulp?

    db71

    Iedere app heeft zo zijn eigen min of meer unieke mogelijkheden. Brew coach heeft een online database waar alle recepten in komen zodat recepten eenvoudig opgezocht en gedeeld kunnen worden. Verder blijf ook ik Brew coach uitbreiden en verbeteren afhankelijk van feedback van de gebruikers van de app.

    Iedereen kan straks voor zichzelf beslissen wat voor app hij prefereert, maar vooral mensen die nog moeten kiezen uit een brouwapp heeft nu meer keus.

    Scorpionrose

    Citaat van: db71 op 05-03-2019  19:28 uIedere app heeft zo zijn eigen min of meer unieke mogelijkheden. Brew coach heeft een online database waar alle recepten in komen zodat recepten eenvoudig opgezocht en gedeeld kunnen worden. Verder blijf ook ik Brew coach uitbreiden en verbeteren afhankelijk van feedback van de gebruikers van de app.

    Iedereen kan straks voor zichzelf beslissen wat voor app hij prefereert, maar vooral mensen die nog moeten kiezen uit een brouwapp heeft nu meer keus.

    Dus als ik de app gebruik en ik heb een recept gemaakt dan kan iedereen dat recept uit de database halen?

    Oscar

    Citaat van: Scorpionrose op 05-03-2019  20:22 uDus als ik de app gebruik en ik heb een recept gemaakt dan kan iedereen dat recept uit de database halen?

    Tsja... Je recepten komen wel in de cloud... ^-^

    Scorpionrose

    Citaat van: Oscar op 05-03-2019  22:04 uTsja... Je recepten komen wel in de cloud... ^-^

    Als iedereen bij de recepten kan die ik zelf gebruik maar met deze software voor iedereen toegankelijk wordt dan veel plezier met de software :degroeten:

    Martijn0172

    Leuk initiatief! Het idee voor recepten in de cloud vind ik niet zo gek. Toch zijn er sommige die daar niet zo van houden. Vanwege commerciële kopieën. Wellicht een optie om er voor te kiezen?

    Wat ik wel handig zou vinden als de data in de cloud wordt opgeslagen zodat dit op een makkelijke wijze op bijvoorbeeld 2 pc's te bereiken is.

    db71

    Nu is er nog geen optie voor private recepten. Dat staat wel in de planning, echter voor de beta test is het van belang dat ook de cloudfunctie getest wordt.

    En ja, niet iedereen wil zijn recept delen, maar veel hobbybrouwers zijn trots op hun biertje, gaan waarschijnlijk nooit commercieel en willen juist graag hun recepten delen. Er moet ook nog een waarderingssysteem komen waarbij je andermans bieren kan waarderen.

    De app heeft nu alleen nog de basisfunctionaliteit, maar blijft uitbreiden en verbeteren...

    db71

    Citaat van: Martijn0172 op 05-03-2019  22:46 uWat ik wel handig zou vinden als de data in de cloud wordt opgeslagen zodat dit op een makkelijke wijze op bijvoorbeeld 2 pc's te bereiken is.
    Dat is zeker nu al het geval. Kan je op je brouwlocatie met een W10-tablet met de brouwinstructies bij de hand je biertje brouwen...

    sunlight

    Ziet er netjes uit, mooi idee om recepten in de cloud te delen. Geschreven in .net C#?

    middelaersch

    Ik zou er liever voor kiezen om de gegevens in principe lokaal op te slaan.
    Met als optie, per recept, om aan te geven of je dat in de cloud wil delen met anderen.

    Ik vermoed dat standaard alles delen in de cloud voor velen een stap te ver is. Bovendien vraag ik me af wat de waarde is van een hele grote verzameling van recepten, rijp en groen door elkaar, waarbij je geen enkele objectieve indicatie hebt over de kwaliteit van de recepten.  :weetniet:

    Ik vind wel dat de schermafdruk  van de user interface er netjes uitziet, daar lijkt goed over nagedacht te zijn.

    middelaersch

    Als e.e.a. klaar is, hoe wil je het dan gaan aanbieden?
    Freeware, kopen, abonnement, open source, ...?

    db71

    Citaat van: sunlight op 07-03-2019  09:54 uZiet er netjes uit, mooi idee om recepten in de cloud te delen. Geschreven in .net C#?
    Dank. Inderdaad geschreven in C# .net.
    Citaat van: middelaersch op 07-03-2019  11:46 uIk zou er liever voor kiezen om de gegevens in principe lokaal op te slaan.
    Met als optie, per recept, om aan te geven of je dat in de cloud wil delen met anderen.

    Ik vermoed dat standaard alles delen in de cloud voor velen een stap te ver is. Bovendien vraag ik me af wat de waarde is van een hele grote verzameling van recepten, rijp en groen door elkaar, waarbij je geen enkele objectieve indicatie hebt over de kwaliteit van de re recepten.  :weetniet:

    Ik vind wel dat de schermafdruk  van de user interface er netjes uitziet, daar lijkt goed over nagedacht te zijn.
    Er komt wel een privemodus in, waarbij je je recepten alleen voor jezelf kan houden.

    Citaat van: middelaersch op 07-03-2019  11:55 uAls e.e.a. klaar is, hoe wil je het dan gaan aanbieden?
    Freeware, kopen, abonnement, open source, ...?

    Ik zit te denken aan 3 verschillende opties:

    Gratis: Alleen recepten bekijken
    Betaald klein bedrag: Naast recepten bekijken ook recepten plaatsen
    Betaald iets groter bedrag: Recepten als prive kunnen aanmerken

    Het is trouwens zo dat mensen die serieus mee doen aan de betatest de volledige versie gratis krijgen.

    Bizzy

    Misschien ook goed om een newbie erbij te hebben? Ik houd me aanbevolen.

    db71

    Citaat van: Bizzy op 07-03-2019  23:30 uMisschien ook goed om een newbie erbij te hebben? Ik houd me aanbevolen.
    Ook newbies zijn welkom.  Zie openingspost over hoe je je kan aanmelden.

    db71

    Op 13 maart is er wat mis gegaan met de mailserver van Brew coach. Het kan zijn dat iemand heeft proberen te mailen, maar dat de emails niet zijn doorgekomen. Het emailadres om je aan te melden voor de betatest is weer actief.

    Excuses voor diegene die heeft proberen te mailen tussen 13 en 16 maart.

    db71

    Vandaag weer een nieuwe testversie gepubliceerd.

    Het is nu mogelijk om met meer personen één recept te ontwikkelen. Verder weer diverse bugs verholpen.

    Berend Postema

    is het nog mogelijk om je er voor aan te melden?
    ik zie dit als email staan: [contact] @ [brew.coach

    Gr berend

    db71

    Je kunt je inderdaad nog opgeven. Ik heb het email adres wat anders opgeschreven zodat het email adres niet zo snel opgepikt kan worden door spamrobots. De haakjes weglaten en alles aan elkaar schrijven. Je kunt mij ook een PM sturen.

    harrievv

    Wat is de juiste email adres om aan te melden?

    db71

    Citaat van: harrievv op 24-03-2019  21:04 uWat is de juiste email adres om aan te melden?
    Contact@brew.coach

    Snotje

    Waarom zou iemand willen betalen om recepten te mogen plaatsten? Iemand zou eerder betalen om recepten te ontvangen. Verder lijkt het me erg onhandig om dingen niet prive te houden. Je deelt dus alles hoe slecht het ook is, je kan niet tests meer doen. Hoe wil je zo kwaliteit krijgen in de recepten? Sowieso denk ik dat een tool als BrouwHulp zoveel lichtjaar voorloopt, en gemaakt wordt door iemand die zoveel kennis heeft (en zoveel betekent voor deze community) dat het niet slim is om te beginnen met een betaalde versie van Brew-Coach. Dat kan je doen als je een community hebt, en je applicatie meerwaarde heeft op de rest van wat er is. 

    db71

    Citaat van: Snotje op 23-04-2019  14:23 uVerder lijkt het me erg onhandig om dingen niet prive te houden. Je deelt dus alles hoe slecht het ook is, je kan niet tests meer doen. Hoe wil je zo kwaliteit krijgen in de recepten?
    Hier heb je wel gelijk in. Ik had dit wel al deels voorzien met een knop waarin je aangeeft als een recept al een keer gebrouwen is. Bij het zoeken naar recepten krijg je ook alleen de recepten te zien die dus al gebrouwen zijn, of je moet specifiek aangeven dat je ook de rest van de recepten wilt zien.
    CiteerSowieso denk ik dat een tool als BrouwHulp zoveel lichtjaar voorloopt, en gemaakt wordt door iemand die zoveel kennis heeft (en zoveel betekent voor deze community) dat het niet slim is om te beginnen met een betaalde versie van Brew-Coach. Dat kan je doen als je een community hebt, en je applicatie meerwaarde heeft op de rest van wat er is.
    Ik ga ook zeker niet meteen in het begin een betaalde versie uitbrengen. Misschien zelfs nooit en met donaties werken puur om de maandelijkse kosten dekkend te maken, die overigens rond de 30 Euro/mnd liggen arbeid niet meegeteld...

    Overigens zit er een vervelende bug in de app die bij ikzelf niet kan reproduceren, maar hardnekkig bij een tester aanwezig blijft. Mijn foutdetectie die ik heb ingebouwd pakt de fout ook (nog) niet op  >:(

    Meer testers zijn nog steeds welkom!

    Scorpionrose

    Citaat van: Snotje op 23-04-2019  14:23 uWaarom zou iemand willen betalen om recepten te mogen plaatsten? Iemand zou eerder betalen om recepten te ontvangen. Verder lijkt het me erg onhandig om dingen niet prive te houden. Je deelt dus alles hoe slecht het ook is, je kan niet tests meer doen. Hoe wil je zo kwaliteit krijgen in de recepten? Sowieso denk ik dat een tool als BrouwHulp zoveel lichtjaar voorloopt, en gemaakt wordt door iemand die zoveel kennis heeft (en zoveel betekent voor deze community) dat het niet slim is om te beginnen met een betaalde versie van Brew-Coach. Dat kan je doen als je een community hebt, en je applicatie meerwaarde heeft op de rest van wat er is.

    Heb je gelijk in.
    We doen massaal mee aan de brouw wedstrijd van brand... Oh wacht ik pak ff het recept van pietje en pas het iets aan want Pietje heeft altijd wel mooie biertjes voor de wedstrijden...
    Gaat dus niet werken die recepten vrij en blij open voor iedereen.

    hansHalberstadt

    Als je er ooit een betaalde app van wilt maken zul je dat nu moeten aangeven aan mensen die je met ontwikkelen willen helpen. Dit om te voorkomen dat mensen achteraf vinden dat ze gratis arbeid hebben verricht mbt de ontwikkeling van een commercieel product terwijl ze dachten te werken aan iets in algemeen belang. Een gratis licentie als compensatie staat daarvoor natuurlijk in geen verhouding tot de bestede uren.

    Tags:

    Zoeken met Google op deze site.
    Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
    Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


    Het boek van de beheerder van deze site.