Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ben ik een slechte brouwer?  (gelezen 701 keer)

Offline Traploper

• Vol lid
  • Land: 00
  • Meer bier, meer beter.
Ben ik een slechte brouwer?
« Gepost op: 03-03-2019 23:48 u »
Ik brouw nu ongeveer 3 jaar, met wisselend succes. Ik besteed steeds meer aandacht aan het maken van recepten, het kopen van de juiste ingrediënten, mezelf inlezen in een stijl, enz.

Pakweg 2 maanden terug kwam een vriend van me aanzetten met een zak met gedroogde hop. Hij had hop gevonden bij zijn oma in de tuin en op internet gelezen hoe hij dat thuis kon drogen.

Maar eigenlijk had ik helemaal geen tijd om te brouwen, dus heb ik wat gedroogd moutextract in een pannetje op het vuur gezet met een paar gram Magnum voor de bittering en de helft van de gedroogde hop op 5 minuten toegevoegd en de andere helft als drooghop gebruikt. Vergist in de woonkamer met Danstar London ESB.

Resultaat: het bier waar ik de minste aandacht en tijd aan besteed heb is misschien wel het technisch beste bier dat ik ooit gemaakt heb!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Traploper

• Vol lid
  • Land: 00
  • Meer bier, meer beter.
Re: Ben ik een slechte brouwer?
« Reactie #1 Gepost op: 03-03-2019 23:48 u »
De vraag is dus eigenlijk: Ben ik een purser, of zijn er mensen met soortgelijke ervaringen.

Offline haicoterbeek

• -
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij “Ram”
« Reactie #2 Gepost op: 04-03-2019 00:30 u »
Als je voor jezelf het beste bier ooit gebrouwen heb dan zou ik dat geen prutsen noemen. Proost!

Offline BrouwMark

• Super lid
  • Land: nl
  • Huisbrouwerij Bestenasse
« Reactie #3 Gepost op: 04-03-2019 00:43 u »
Leuk toch? Bij mij pakken vaak ook de simpelste receptjes het beste uit. Less is more!

Offline brouwerwaldonk

• Super lid
  • Land: be
  • Water is lekker als het langs brouwerij is geweest
« Reactie #4 Gepost op: 04-03-2019 09:49 u »
Citaat
Resultaat: het bier waar ik de minste aandacht en tijd aan besteed heb is misschien wel het technisch beste bier dat ik ooit gemaakt heb!

Hopelijk heb je alles een beetje genoteerd om volgende keer weer zo'n heerlijk biertje te maken.

Tags: