Wie weet wat ik hier heb

Gestart door Johann, 03-03-2019 15:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Ik trof dit aan op mijn porter



Groeten

John

seed7

Het resultaat van iets wilds, wat is niet zomaar te zeggen, kan een melkzuurbacterie zijn, een Brettanomyces of andere wilde gist.

Ingo

Gerb

Als het je bedoeling was om met een 'normale' biergist te vergisten, dan is dat niet gelukt. Als je een Brettvergisting, Vlaams Bruin of Lambiek wilde, dan wel.

BrouwMark


Johann

Ziet er zeker mooi uit. Dit is pas ontstaan na het overhevelen toen de hoofdgisting voorbij was.
Ik wacht het in ieder geval nog maar even af.

John.

Johann

Nog een verdere vraag aangezien ik 0,0% ervaring heb met spontane / melkzuur gisting.
Hoe lang kan een dergelijke gisting duren?

Groeten

John

middelaersch

Heb je die foto met een microscoop o.i.d. gemaakt, of is dit gewoon zoals je het met 'het blote oog' ziet?
Ziet er in ieder geval niet heel smakelijk uit.  :-\

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Johann op 03-03-2019  16:46 uIk wacht het in ieder geval nog maar even af.
Niet afwachten!
Direkt in de destileerketel.
Ruimte maken voor je volgende brouwsel.

Koen S

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 03-03-2019  18:48 uNiet afwachten!
Direkt in de destileerketel.
Ruimte maken voor je volgende brouwsel.
Nee hoor, een Porter met Brett, gewoon proberen. Maandje of 6 laten staan, vooral afblijven en zorgen dat je de pelicle niet verstoort. Dan voorzichtig overhevelen naar bottelemmer en bottelen. Niet te veel bottelsuiker, een gram of 4 per liter max. 👍

pippakillinova

Yep, je hebt wat unieks in handen!

wiliam

Ik volg Koen S, kan het lekkerste en meest verrassende bier worden.
Minstens een half jaar vergeten, langer is alleen maar beter.
http://ryanbrews.blogspot.com/2011/02/brettd-beers-my-take-on-adding.html



hobbybob

Niks destilleren, minimaal 6 maand vergeten, liever 12 maand.


Oscar

Citaat van: Johann op 03-03-2019  15:39 uIk trof dit aan op mijn porter



Lekker... Gauw op een houten van zetten, jaartje wachten... :biersmile: :brouwen:

Henielma

Jammer. Ik zou het weggooien en alles heel goed schoonmaken. Levert uiteindelijk waarschijnlijk een leeg bier op. Zonde van de tijd die je er nog insteekt.

Dit komt wel eens voor wanneer je regelmatig in je gistvat kijkt wanneer de hoofdvergisting voorbij is. Maar dat hoeft niet per se de reden van de besmetting te zijn.

hansHalberstadt

Het zal misschien best iets leuks kunnen worden, dus het proberen waard. Maar de kunst van het brouwen is vooral iets brouwen wat je vantevoren hebt bedacht en dit had blijkbaar een normale porter moeten worden. Toch iets misgegaan met hygienisch werken lijkt mij.

Johann

Hallo allemaal.  Bedankt voor de antwoorden.  Middelaersch dit is met het blote oog te zien blazen van 1 tot enkele centimeters. Henielma, kijken of de hoofdgisting voorbij was is niet gebeurt ( niet nodig ook, er zit immers een waterslot op ) ;).
Ik laat het lekker staan en kijk eind dit jaar wel weer een. Zou inderdaad super zijn een brett porter.

Groeten

John.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.