Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Guus  (gelezen 580 keer)

Offline Brew64

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Guus
« Gepost op: 01-03-2019 22:21 u »
Hoi allen,

Ik ben Guus Bollen, 54 jaar, opgegroeid in het Brabantse Nuenen, maar al jaren woonachtig in Amersfoort.
Ik ben getrouwd en heb drie kinderen, 2 dochters (16 en 18) en een zoon (20).
Mijn beroep is database marketeer.

Bierbrouwen vond ik al langer leuk, maar vorig jaar (2018) ben ik er echt mee begonnen. Ik ben lid geworden van het Amersfoortse bierbrouwersgilde Amervallei en heb daar afgelopen najaar de brouwcursus gedaan. Op de cursus brouwdag hebben we een Dubbel gebrouwen en eerder dat jaar heb ik als leerling op een brouwdag mede een Tripel gebrouwen.

Na de cursus ben ik zelf aan de slag gegaan. Ik ben met eenvoudige middelen begonnen, namelijk op basis van de BIAB methode.
Brew In A Bag. Brouwzak, 20 liter pan en een inductiekookplaat van de IKEA vormen de kern van mijn brouwinstallatie waarmee ik dan ongeveer 10 liter per keer kan brouwen. Op deze wijze kan ik regelmatig wat nieuws brouwen en dus ook snel leren.
Ik heb inmiddels drie eigen brouwsels gemaakt, een Belgian Pale Ale speciale Yonathan (Koninck look-a-like) en twee batches Weizen bier.
En ik heb al weer zin om het volgende bier te gaan brouwen.

Proost!

Guus

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Maarten_NL

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Even voorstellen: Guus
« Reactie #1 Gepost op: 11-03-2019 17:29 u »
Klinkt goed!

Ik ben zelf ook bezig met de BIAB methode op de inductie kookplaat, de 1e poging ging het helemaal niet zo verkeerd.

Welke recepten heb je gebruikt voor de Weizen?

Offline middelaersch

• Senior lid
  • Land: nl
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
Re: Even voorstellen: Guus
« Reactie #2 Gepost op: 11-03-2019 22:51 u »
...... 20 liter pan en een inductiekookplaat van de IKEA .....

Is die 20 liter pan toevallig een 'menno pan' (marktplaats webshop in Barneveld)?
Ik gebruik een 21 liter menno pan op het gasfornuis, maar ik zou ook liever met een Ikea inductieplaat werken. Maar ik vraag me af of dat werkt, ivm de nogal dunne bodem van die pan.

Tags: