Recepten > Kloonbrouwsels

't IJ IPA Kloon

(1/4) > >>

nevermind:
Na een aantal jaren verschillende bieren te hebben gebrouwen en de nodige ervaring op te hebben gedaan vind ik het nu tijd worden om voor de allereerste keer een IPA te gaan brouwen.
Nu is er heel veel te vinden op deze website (en andere), waaronder prijswinnende IPA's, maar ik wil de eerste die ik brouw graag laten lijken op 't IJ I.P.A. En daarover kan ik helemaal niets vinden...

Wie o wie heeft meer informatie? Welke hopsoorten worden gebruikt? En welke voor bitteren, welke voor smaak, welke voor geur en welke als koudhop? En volgens internet is het een Belgische IPA, dus er wordt een Belgische giststam gebruikt. Enig idee welke?

Ik hoop dat je me een beetje op weg kan helpen. Bedankt!

Martijn0172:
Zoek even op google afbeelding naar het etiket, in de tattoo's staat in ieder geval de gebruikte hopsoorten.

tdp:
Navraag bij de brouwerij levert vaak ook veel info op

nevermind:
Hele goede tip, dat etiket! Dus alleen Cascade en Citra. Nu nog nadenken over wat wanneer toe te voegen. IdeeŽn?

(Ik heb de brouwerij ook een e-mail gestuurd, misschien helpen zij ook nog een beetje.)

nevermind:
Helaas, de brouwerij reageert niet... Ik moet dus zelf verder puzzelen.

Gisteravond gedronken en geprobeerd een smaakprofiel te proeven. Ik vind deze niet erg moutig en is daarnaast licht geel, dus geen hoog EBC.

Volgens het etiket alleen Citra en Cascade als hop. Ik vind deze niet heel bitter, dus veel smaak- en geurhopafgifte en niet heel hoog in de bittering. Geen idee qua IBU's. Tegen de 60? Niet extreem, maar wel hoog.

En dan nog de gist. Er zat wat depo in het flesje, daar heb ik een beetje appelsap bij gedaan en afgedekt met een ballon. Nu, 12 uur later, staat deze al op spanning. Het lijkt er op dat de gist op te kweken is. Maar is het bottelgist of niet?

Wie o wie durft het aan met een recept te komen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie