Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Paul  (gelezen 434 keer)

Offline P_N

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Paul
« Gepost op: 26-02-2019 20:21 u »
Bij deze wil ik me even voor stellen.
Mijn naam is Paul en ik ben woonachtig in Nederweert/Limburg.
Daar woon ik met mijn gezinnetje bestaand uit 2 kids en mijn vrouw.
Buiten de hobby van muziek maken ben ik in aanraking gekomen met deze hobby.
Heb nu 2 blik bier brouwsels geprobeerd en al heel wat wijzer geworden over het schoonmaken en dergelijken.
Ben mijn spul aan het verzamelen voor het echte werk.
Zelf knutselen ben ik niet vies van.
Ben bezig om een Javal hevelfilter te fabriceren en een wortkoeler.
Heb een elektrische weckketel aangeschaft voor te maishen en een gewone weckketel voor op het gas om te koken.
Wil beginnen met een samengesteld mout pakket voor 20 liter van Brewferm.
Hopelijk gaat me dit ook lukken.
Heb al veel kunnen lezen hier en als er nog tips zijn dan waardeer ik deze zeker.

M.v.g Paul

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Gossi

• Vol lid
  • Land: nl
Re: Even voorstellen :Paul
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2019 20:43 u »
Beste Paul,
Welkom hier. Je hebt besloten in tegenstelling van de vele nieuwkomers om nog echt ouderwets te gaan brouwen.
En tipje: Er wordt verteld om een giststarter te maken. Die moeite kun je je besparen als je een niet te zwaar bier brouwt, wat aan te bevelen is een eerste keer!
Gewoon na afkoeling over het wort strooien.
Succes!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen :Paul
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2019 21:41 u »
Welkom Paul.

Je hebt besloten in tegenstelling van de vele nieuwkomers om nog echt ouderwets te gaan brouwen.

Niets mis mee om met twee pannen en een javalfilter te brouwen. Met een brouwautomaat brouw je geen beter bier... En ook niet als je de biab-methode gebruikt.

Offline joerivang

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Even voorstellen: Paul
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2019 08:29 u »
Welkom Paul,

Ook wij brouwen nog met meerdere pannen en geknutselde roerwerken en hevelfilters. Dit is voor ons de meest leuke "hands-on" brouwmethode, ook omdat wij niet vies zijn om zelf oplossingen te bedenken en te knutselen.

Brouw ze!

Offline Jaap W

• Vol lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
Re: Even voorstellen: Paul
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2019 09:30 u »
Welkom Paul op dit mooie en zeer nuttige forum. Ook ik heb mijn eigen herms installatie helemaal zelf in elkaar geknutseld en dat geeft mij tot nu toe goede biertjes en ook een goed gevoel. Veel plezier met het brouwen.

Tags: