Even voorstellen: Paul

Gestart door P_N, 26-02-2019 20:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

P_N

Bij deze wil ik me even voor stellen.
Mijn naam is Paul en ik ben woonachtig in Nederweert/Limburg.
Daar woon ik met mijn gezinnetje bestaand uit 2 kids en mijn vrouw.
Buiten de hobby van muziek maken ben ik in aanraking gekomen met deze hobby.
Heb nu 2 blik bier brouwsels geprobeerd en al heel wat wijzer geworden over het schoonmaken en dergelijken.
Ben mijn spul aan het verzamelen voor het echte werk.
Zelf knutselen ben ik niet vies van.
Ben bezig om een Javal hevelfilter te fabriceren en een wortkoeler.
Heb een elektrische weckketel aangeschaft voor te maishen en een gewone weckketel voor op het gas om te koken.
Wil beginnen met een samengesteld mout pakket voor 20 liter van Brewferm.
Hopelijk gaat me dit ook lukken.
Heb al veel kunnen lezen hier en als er nog tips zijn dan waardeer ik deze zeker.

M.v.g Paul

Gossi

Beste Paul,
Welkom hier. Je hebt besloten in tegenstelling van de vele nieuwkomers om nog echt ouderwets te gaan brouwen.
Eén tipje: Er wordt verteld om een giststarter te maken. Die moeite kun je je besparen als je een niet te zwaar bier brouwt, wat aan te bevelen is een eerste keer!
Gewoon na afkoeling over het wort strooien.
Succes!

Jacques

Welkom Paul.

Citaat van: Gossi op 26-02-2019  20:43 uJe hebt besloten in tegenstelling van de vele nieuwkomers om nog echt ouderwets te gaan brouwen.

Niets mis mee om met twee pannen en een javalfilter te brouwen. Met een brouwautomaat brouw je geen beter bier... En ook niet als je de biab-methode gebruikt.

joerivang

Welkom Paul,

Ook wij brouwen nog met meerdere pannen en geknutselde roerwerken en hevelfilters. Dit is voor ons de meest leuke "hands-on" brouwmethode, ook omdat wij niet vies zijn om zelf oplossingen te bedenken en te knutselen.

Brouw ze!

Jaap W

Welkom Paul op dit mooie en zeer nuttige forum. Ook ik heb mijn eigen herms installatie helemaal zelf in elkaar geknutseld en dat geeft mij tot nu toe goede biertjes en ook een goed gevoel. Veel plezier met het brouwen.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.