zl-6290a ( zl-1000 ) en zl-6250a

Gestart door Robbb, 25-02-2019 14:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbb




Ik ben maar begonnen met mijn vergistingskoelkast en kwam deze 2 tegen op Ali, heeft iemand hier eerder iets mee gedaan?
Ze zijn iets prijziger maar de kwaliteit zou beter moeten zijn dan die van de stc-1000
De 6250a heeft als extra een ingebouwd buzzer alarm.
Beide werken met verschillende ntc sensors 5k of 10k ook een variant wat zo je gistingsvat in kan, geen gedoe met buisjes etc.
Ze zijn ruimer instelbaar en onthouden de boel bij stroom uitval.
Beide heb ik besteld de 6290a 4x met water ntc. en de 6250a 1 maal.
Als ze binnen zijn zal ik ze eens goed onder de loep nemen en vergelijken.

RoyB

Dit is niet echt apparstuur waarbij kwaliteit een belangrijke factor is volgens mij. Het zijn 2 relais met een chip en een temperatuur probe, altijd prina nauwkeurig genoeg etc.
De buzzer er bij kan leuk zijn als je daar het nut van inziet voor jezelf.
Wellicht is deze wat duidelijker te bedienen want dat vind ik bij de stc nog wel eens wat apart werken...

Er zit in de stc ook geheugen wat stroomuitval overleeft, houd ook rekening met de compressorbeschermingsfunctiemdie in de stc zit, dat wil je wel hebben als je een koelkast schakelt. (Voorkomt te snel aan en uitzetten van de koelkast)

Robbb

Citaat van: RoyB op 27-02-2019  06:38 uDit is niet echt apparstuur waarbij kwaliteit een belangrijke factor is volgens mij. Het zijn 2 relais met een chip en een temperatuur probe, altijd prina nauwkeurig genoeg etc.
De buzzer er bij kan leuk zijn als je daar het nut van inziet voor jezelf.
Wellicht is deze wat duidelijker te bedienen want dat vind ik bij de stc nog wel eens wat apart werken...

Er zit in de stc ook geheugen wat stroomuitval overleeft, houd ook rekening met de compressorbeschermingsfunctiemdie in de stc zit, dat wil je wel hebben als je een koelkast schakelt. (Voorkomt te snel aan en uitzetten van de koelkast)
Qua kwaliteit kwam ik op dit forum over de stc juist tegen dat de relais hiervan nog wel eens willen gaan plakken. Ik ben benieuwd of hier kwalitatief betere relais in zitten.
Daar ook mijn antwoord op de vraag wat een buzzer zou helpen, ik zou het graag horen als mijn verwarming aan blijft staan of de koelkast te ver koelt. Dan is eventueel een andere aansluiten nog een optie voordat mijn vat vergaan is.
De compressorbeveiliging zit hier inderdaad ook op.

Robbb

We zijn alweer een paar maand verder maar ik heb ze ontvangen, dankje douane!

De sensor is geschikt om zo in het vat te hangen en de kabel is 5m lang, voor de afdichting heb ik ook een oplossing. Een ip68 kabelwartel wat volledig en goed afsluit. Dit gebruikte ik ook al voor mijn aquariumverwarming van 50 W. (Hornbach € 14.95)




Wat mij ook meteen opvalt en ik over het hoofd heb gezien is dat bij deze thermostaat de boven en onder temperatuur los in te stellen is. Dus als je bijvoorbeeld 20 graden als vast punt instelt dan kan je instellen dat hij vanaf 22  graden gaat koelen en vanaf 19.5 graden gaat verwarmen.



De bouwkwaliteit is prima, de gebruikte relais zijn volgens mij van een betere kwaliteit dan de stc (ik heb google afbeeldingen vergeleken, zelf ben ik niet in het bezit van een stc. Correct me if I'm wrong)


Mocht er iemand belang hebben ik heb er 2 over.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.