Voorstellen: Britt

Gestart door Britt, 23-02-2019 09:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Britt

Beste brouwers,

Ik ben Britt, 25 jaar en ben afkomstig uit het noorden van het land, maar woon sinds 6 jaar in het mooie Antwerpen voor mijn studie.

Toen ik naar Antwerpen verhuisde lustte ik nog geen bier! Dat kan natuurlijk niet in Belgiƫ en gelukkig is daar dan ook snel verandering in gekomen. Na een bezoek aan de Konnick brouwerij was ik om en wilde ik ook zelf gaan brouwen. We zijn nu 1,5 jaar en 8 brouwsels verder. Inmiddels is er een koperen spiraalkoeler en een vergistingskast met stc-1000 gebouwd. Maischen en koken gaat in een elektrische Weckketel in de keuken van mijn studentenhuis.

Verander water in bier is van voor naar achter doorgelezen en gemarkeerd, waarmee ik al veel geleerd heb. Deze achtergrondkennis is de brouwsels ook zeker ten goede zijn gekomen en ik pak het boek er iedere sessie weer bij!

Ik reis heel graag en probeer dan ook altijd iets over de lokale bieren bij te leren. Hoogtepunt was een bezoek aan de Shangri-la highland brewery in zuid China vlakbij Tibet. Ligt op een vlakte tussen de Himalaya. Ze gebruiken voor al hun bier alleen water uit het hooggebergte en lokaal gerst. Heel gaaf om te zien.

Ook hier lees ik al 1,5 jaar mee maar vond het toch eens tijd voor een account. Ik hoop de komende jaren nog veel te leren, brouwen en natuurlijk te drinken! Proost en misschien tot in Antwerpen!

Jukkie

Proost Britt!
Misschien dat je onze zuiderburen nog wat kunt bijbrengen in de edele brouwkust  ;)  :P

Marcel_k

Leuk bericht.
Welkom en proost.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.