Even voorstellen: Andy

Gestart door andizer, 21-02-2019 11:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andizer

Hoi ik ben Andy, 33 jaar en woonachtig met vrouw en 2 kinderen in het Noord-Limburgse Gennep. In het dagelijkse leven ben ik developer bij een internet bedrijf.

In 2015 ben ik begonnen met het brouwen van bier door middel van het Hema brouwpakket. Na enkele navullingen ben ik 1 gallon recepten (van beercraftr.com) gaan brouwen.
Deze recepten waren voor mij de opstap om eigen recepten te bedenken en te brouwen. Veel tegenvallende brouwsels later gaat het brouwen me nu steeds beter af.

Sinds vorig jaar ben ik vanuit brouwen met simpele soeppannen op een gasfornuisje overgestapt op het brouwen met de Easybrew 30. Hierin brouw ik kleine badges van ongeveer 10 liter.

Ik brouw vooral de bieren die ik zelf lekker (in principe logisch) vind: IPA, Blond, Tripels en Stouts/Porters. Dit zijn de stijlen die ik de komende tijd goed wil masteren. Ik ben dan ook niet heel erg in het experimenteren met nieuwe bierstijlen of vreemde ingedriƫnten.

Gossi

Welkom hier! Ik hoop dat je heel veel inspiratie haalt uit dit forum.
Even een vraag! Hoe voldoet jouw Easybrew????

middelaersch

Hoi Andy, leuk, nog een regiogenoot aan het brouwen. Welkom!

andizer

Citaat van: middelaersch op 21-02-2019  17:24 uHoi Andy, leuk, nog een regiogenoot aan het brouwen. Welkom!

Dank je wel :)

Citaat van: Gossi op 21-02-2019  16:17 uWelkom hier! Ik hoop dat je heel veel inspiratie haalt uit dit forum.
Even een vraag! Hoe voldoet jouw Easybrew????

Ik lurk al een tijdje mee, maar ik heb inmiddels best veel wijsheden uit het forum gehaald.

De Easybrew bevalt tot dusver best goed. Mijn rendement is alleen wat lager (van 72% naar 62%) geworden. Geen idee hoe dit kan. Voor de rest haal ik veel plezier uit dit apparaat.

Gossi

Ik denk eigenlijk dat dit komt door de kleine hoeveelheid. 10 liter is niet zoveel en je bent al 6 liter kwijt onder de moutkorf. Ik denk dat je meer water moet gebruiken en langer koken om het geheel weer in te dampen.

Jacques

Citaat van: andizer op 25-02-2019  15:28 uDe Easybrew bevalt tot dusver best goed. Mijn rendement is alleen wat lager (van 72% naar 62%) geworden. Geen idee hoe dit kan. Voor de rest haal ik veel plezier uit dit apparaat.

In het verleden roerde je zeker regelmatig door je beslag? Als je dat ook doet bij je Easybrew zul je zien dat je rendement verbetert. Het vervelende is echter dat bouwautomaten hierop niet ontworpen zijn. Met andere woorden het is een heel gedoe als je wilt roeren.

andizer

Citaat van: Jacques op 25-02-2019  23:04 uIn het verleden roerde je zeker regelmatig door je beslag? Als je dat ook doet bij je Easybrew zul je zien dat je rendement verbetert. Het vervelende is echter dat bouwautomaten hierop niet ontworpen zijn. Met andere woorden het is een heel gedoe als je wilt roeren.

Klopt inderdaad wel, nu ik er zo over nadenk. Ik ga de volgende brouwsessie proberen meer te roeren in de hoop dat ik daarmee het rendement iets kan verhogen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.