Vraag over vergistingstemperatuur Chimay kloon

Gestart door Martijn0172, 21-02-2019 07:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn0172

Afgelopen weekend heb ik een Chimay tripel kloon gebrouwen, ahoewel niet helemaal want ik had niet genoeg tarwemout, heb magnum als bitterhop gebruikt en kristalsuiker ipv de Canysirup uit de volgende link: http://www.candisyrup.com/uploads/6/0/3/5/6035776/chimay_tripel_blanc_-_040.pdf

Brouwen ging voorspoedig en alles zat na 6 uur in mijn nieuwe CCT.

Volgens het recept moet je de temperatuur in 1 week op laten lopen van 20 tot ongeveer 24 ºC tot ongeveer een SG 1010 en hierna één week op 10 ºC tot ongeveer SG 1008. Nu heb ik nog nooit de nagisting op een lage(r) temperatuur gedaan, vraag me ook af wat het nut eigenlijk hiervan is. Maar bovenal of ik er eigenlijk dan wel vanuit kan gaan dat de vergisting helemaal klaar is, en ik gen bierbommetjes ga krijgen. ik ben eigenlijk geneigd om de nagisting op 24c te houden tot het sg 3dgn gelijk is en dan te coldcrashen. Zou het veel smaakverschil opleveren? Iemand die mij uberhaubt het nut kan vertellen van temperatuur op lage nagisting? Kan me iets voorstellen wat betreft autolyse, maar gezien ik mijn gist ga afdumpen is dit de kans hierop zeer klein voor mij.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.