Even voorstellen: Rick

Gestart door RickNieters, 20-02-2019 11:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickNieters

Hoi allemaal,

Na al veel te hebben rondgesnuffeld op het forum, leek het mij leuk om me nog even voor te stellen.

Mijn naam is Rick, 31 jaar, woonachtig in Groningen. De interesse voor bier, wat net even anders was dan het standaard pilsje uit de supermarkt, was er al lange tijd, en vorig jaar werd mijn interesse voor het brouwen ook aangewakkerd. Ik kreeg een brouwcursus cadeau van mijn vriendin en voilà een nieuwe hobby was geboren.

Het duurde even voordat ik de benodigde apparatuur bij elkaar had gesprokkeld (en me voldoende had ingelezen, o.a. middels het boek "Verander water in bier"), maar in januari dan toch eindelijk voor de eerste keer gebrouwen. Zo'n eerste brouwdag is een hele ontdekkingsreis, heb ik gemerkt. Je apparatuur leren gebruiken (én erachter komen wat je nog mist), de effecten van de verschillende stappen meemaken, alles schoon en netjes houden... Wat is het mooi om dan de volgende ochtend je brouwsel in het gistvat te zien pruttelen!

Ik brouw batches van zo'n 10 liter en heb hiervoor een kookpan van 15 liter tot mijn beschikking. Dat kan nog nét, heb ik gemerkt ;). Daarnaast een Speidel gistingsvat van 20 liter voor de hoofdvergisting en een glazen mandfles van 10 liter voor de nagisting.

Vorige week hebben we mijn eerste biertje kunnen proeven en ik moet zeggen: dat smaakte naar meer! Het tweede brouwsel, een sterke blonde, is inmiddels ook in de maak en heb ik gisteren overgeheveld naar de mandfles voor nagisting.

Ik heb er erg veel plezier in en hoop dat er nog veel geslaagde brouwsels mogen volgen.

Tot slot: wat heb ik ontzettend veel gehad aan alle informatie en tips op dit prachtige forum. Complimenten aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen!

Groeten,

Rick

Jaap W

Rick,

Welkom op dit mooie en zeer nuttige forum en veel brouwplezier gewenst.  :proost: :biersmile: :nut:

RickNieters

Citaat van: Jaap W op 20-02-2019  16:25 uRick,

Welkom op dit mooie en zeer nuttige forum en veel brouwplezier gewenst.  :proost: :biersmile: :nut:

Bedankt Jaap!

joenedu

Leuk, nog een brouwer in Groningen, welkom! Waar heb je de cursus gevolgd?
Succes met brouwen!

Nick H.

Welkom op dit forum, Rick! Veel plezier van je nieuwe hobby toegewenst vanuit het zonnige Zuid-Limburg (dat toch nog net iets boven Groningen gaat)  ;)

RickNieters

Citaat van: joenedu op 21-03-2019  11:26 uLeuk, nog een brouwer in Groningen, welkom! Waar heb je de cursus gevolgd?
Succes met brouwen!

Bedankt! Ik heb vorig jaar de cursus bij het Biergilde Groningen gevolgd, was een leuke dag!

Citaat van: Nick H. op 21-03-2019  12:39 uWelkom op dit forum, Rick! Veel plezier van je nieuwe hobby toegewenst vanuit het zonnige Zuid-Limburg (dat toch nog net iets boven Groningen gaat)  ;)


Als de zon schijnt, zeker! ;)

joenedu

Citaat van: RickNieters op 21-03-2019  13:23 uBedankt! Ik heb vorig jaar de cursus bij het Biergilde Groningen gevolgd, was een leuke dag!


Oh nice, dus die zijn nog wel steeds actief. Leuk, zal eens informeren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.