Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Destilleerapparaat.  (gelezen 748 keer)

Offline fadewit

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
Destilleerapparaat.
« Gepost op: 19-02-2019 15:00 u »
Te koop: Destilleerapparaat. Specificaties: Ambachtelijk vervaardigde destillatie-apparatuur inclusief brander. Materiaal: koper; ketelinhoud: 15,6 liter. De ge´soČleerde destilČlatiekolom ( vigreux) heeft met een lengte van 162cm een goed scheidend vermogen en kan om dit vermogen te verhogen met glasparels of knikkers gevuld worden, waardoor gefractioneerd destilleren mogelijk is. De ketel en de top van de kolom bevatten openingen waar door middel van thermometers de temperatuurverschillen tussen ketelinhoud en destillaat gemeten kunnen worden.  Het koelgedeelte bestaat uit een zeer efficiŰnte tegenstroom-spiraalkoeler. Het geheel is bevestigd aann een stabiele staalconstructie. Exclusief meetapparatuur. Elk aannemelijk bod boven 175 euro.  Afhalen in Deurne (NBr.)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline wiliam

• Vol lid
  • Land: be
  • Bio waar mogelijk.
Re: Destilleerapparaat.
« Reactie #1 Gepost op: 19-02-2019 17:34 u »
Zonder foto wordt het moeilijk om een inschatting van een product te maken. Maar omdat het bezit van een distilleerapparaat bij wet verboden is, lijkt het me hier niet echt de juiste plaats, om er een te verkopen.

Groeten Wiliam.

Offline Pieter1954

• Vol lid
  • Jullie zijn mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 19-02-2019 19:11 u »
Zonder foto wordt het moeilijk om een inschatting van een product te maken. Maar omdat het bezit van een distilleerapparaat bij wet verboden is, lijkt het me hier niet echt de juiste plaats, om er een te verkopen.

Ik denk niet dat het hebben of verkopen van een destilleerapparaat verboden is.
Wat wel verboden is, is het destilleren van alcohol.
Er bestaat zelfs een uitgebreid stookforum.

Offline middelaersch

• Vol lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #3 Gepost op: 19-02-2019 19:18 u »
Destilleerapparatuur wordt bij verschillendegerenommeerde Nederlandse en Belgische websites aangeboden.
Kan me niet voorstellen dat ze dat zouden doen als het illegaal zou zijn.  :weetniet:
O.a. bij de Grainfather kun je hulpstukken kopen om er mee te destilleren.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 19-02-2019 21:06 u »
Er bestaat zelfs een uitgebreid stookforum.

Ook ik denk dat het stookforum een betere plek is voor deze advertentie. Dit forum gaat over het brouwen van bier.

Tags: