Hopoogst 2019

Gestart door Eric v B, 19-02-2019 12:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansuperman

Ik heb enkele Centennial stekjes kunnen maken. Zijn nu nog klein maar groeien goed. Omgeving Klundert, Moerdijk.

Jacques

Citaat van: hansuperman op 01-05-2019  14:46 uIk heb enkele Centennial stekjes kunnen maken. Zijn nu nog klein maar groeien goed. Omgeving Klundert, Moerdijk.

Hoi Hans,

Zou je de lijst met hobbyhoptelers die bereid zijn om stekjes te delen willen aanvullen?

Ga daarvoor naar het topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,14816.0.html en klik op "hier" in dat topic.

Jeroen76

Citaat van: Jacques op 01-05-2019  21:38 uHoi Hans,

Zou je de lijst met hobbyhoptelers die bereid zijn om stekjes te delen willen aanvullen?

Ga daarvoor naar het topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,14816.0.html en klik op "hier" in dat topic.
Zijn er ook leden die op deze lijst staan hop planten ruilen/verkopen/etc.? Heb er al een vraag op gezet maar het blijft angstvallig stil.

Gr. Jeroen


goom

Citaat van: Jeroen76 op 02-05-2019  00:43 uZijn er ook leden die op deze lijst staan hop planten ruilen/verkopen/etc.? Heb er al een vraag op gezet maar het blijft angstvallig stil.

Gr. Jeroen


Ik heb ook allerlei hoprassen in de verkoop staan.

middelaersch

Citaat van: Jeroen76 op 02-05-2019  00:43 uZijn er ook leden die op deze lijst staan hop planten ruilen/verkopen/etc.? Heb er al een vraag op gezet maar het blijft angstvallig stil.

Gr. Jeroen

Ik heb laatst bij Eickelmann in Duitsland een paar plantjes besteld.
Goede ervaring mee, binnen een week geleverd, en prima plantjes en veel keus in rassen. Zijn nu al bijna een meter hoog.
Plantjes kostten iets van 5 / 6 euro per stuk, en verzendkosten was ook iets dergelijks, viel me heel erg mee.

Jeroen76

Citaat van: goom op 02-05-2019  12:06 uIk heb ook allerlei hoprassen in de verkoop staan.
En welke zijn dat? Zie je namelijk niet in de lijst staan. En wat is de prijs?

Gr. Jeroen


hansuperman

Citaat van: Jacques op 01-05-2019  21:38 uHoi Hans,

Zou je de lijst met hobbyhoptelers die bereid zijn om stekjes te delen willen aanvullen?

Ga daarvoor naar het topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,14816.0.html en klik op "hier" in dat topic.

Dit had ik al gedaan...  ;D

hansuperman

Citaat van: Jeroen76 op 02-05-2019  00:43 uZijn er ook leden die op deze lijst staan hop planten ruilen/verkopen/etc.? Heb er al een vraag op gezet maar het blijft angstvallig stil.

Gr. Jeroen

Die stekjes die ik heb gemaakt hoef ik niets voor te hebben hoor. De oorspronkelijke plant heb ik ook gekregen via een forum-lid, daar was ik hartstikke blij mee. Als ik er nu anderen een plezier mee kan doen doe ik dit graag...

Jeroen76

Citaat van: hansuperman op 03-05-2019  10:35 uDie stekjes die ik heb gemaakt hoef ik niets voor te hebben hoor. De oorspronkelijke plant heb ik ook gekregen via een forum-lid, daar was ik hartstikke blij mee. Als ik er nu anderen een plezier mee kan doen doe ik dit graag...
En welke soorten heb je?

Gr. Jeroen


hansuperman

Ik heb momenteel een aantal Centennial stekken staan. Ik heb ook nog een Target plant, maar die laat zich wat lastiger stekken. Rhizomen afsteken is helaas geen optie aangezien de wortels voor het grootste gedeelte onder mijn straatwerk lopen. Misschien dat ik later nog een uitloper tegenkom.

seed7

Hop, zonnewering



ingo

BrouwMark



Elk jaar weer mooi hoe dat groeit. Langs en over de tuindeur, zijkant van de schuur en nu net de hoek om bij het vogelhuisje. De voorkant van de schuur redt ie meestal ook wel, en soms moet ik de plant dan rechtsomkeert laten maken...

Eric v B

De eerste heeft de 6 meter aangetikt!



middelaersch

Kwam zaterdag door de Hallertau bij München.  Daar zijn ze zo hoog nog niet. Komen ongeveer tot halverwege nu.

tdp

Da's al knap hoog Eric, zover is het bij nog niet (zo'n 4 meter (2 verticaal, 2 horizontaal).

tdp

Dit jaar de hop voor het eerst 'semi' in de volle grond. Heb een speciekuip met voldoende gaten ingegraven, en het resultaat (t.o.v. andere jaren) mag er zijn:




FransHilly

Citaat van: tdp op 22-08-2019  11:47 uDit jaar de hop voor het eerst 'semi' in de volle grond. Heb een speciekuip met voldoende gaten ingegraven, en het resultaat (t.o.v. andere jaren) mag er zijn:



Waarom zou je de plant in een specie Kuip in de grond zetten? Tegen uitlopers? Wat is daar precies erg aan?

El Pastor Belga (MaJa)

Je wil misschien niet dat er met je buurman ook hop uitloopt als die tegen de schutting staat.

tdp

Inderdaad om de wortelgroei wel iets te beteugelen.

Jeroen76

Citaat van: FrankR op 22-08-2019  15:28 uWaarom zou je de plant in een specie Kuip in de grond zetten? Tegen uitlopers? Wat is daar precies erg aan?
Daarnaast kan het zijn dat je de plant een keer beu bent en geloof me, als je de hop de vrije hand geeft ben je dan wel een dag bezig om je tuin schoon te krijgen. Maar goed het blijft een mooie plant en zonder kuip zal hij het altijd beter doen.

Gr. Jeroen


jaapz

De WGV heeft hier al mooie bellen, maar die schijnt ook wel flinke bellen te maken dus die laat ik nog even doorgroeien.
De Perle begint hier nog maar net bellen te maken.

CeesM

Citaat van: tdp op 22-08-2019  16:15 uInderdaad om de wortelgroei wel iets te beteugelen.
En dat in een speciekuip met voldoende gaten? ;)

tdp

Citaat van: CeesM op 27-08-2019  23:40 uEn dat in een speciekuip met voldoende gaten? ;)

Zal altijd meer tegenhouden dan wanneer het direct in de volle grond wordt gezet!

Jeroen76

Iemand hier ervaring mee? Zou dit een handig hulpmiddel zijn om grotere hoeveelheden hop mee te drogen?

Aanbieding ALDI



Gr. Jeroen


tdp

Toevallig gisteren gekocht Jeroen, kan dus nog geen ervaring delen, maar lijkt me voor onze doeleinden een prima apparaat!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.