Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ik heb enkele Centennial stekjes kunnen maken. Zijn nu nog klein maar groeien goed. Omgeving Klundert, Moerdijk.
Hoi Hans,Zou je de lijst met hobbyhoptelers die bereid zijn om stekjes te delen willen aanvullen?Ga daarvoor naar het topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,14816.0.html en klik op "hier" in dat topic.
Zijn er ook leden die op deze lijst staan hop planten ruilen/verkopen/etc.? Heb er al een vraag op gezet maar het blijft angstvallig stil. Gr. Jeroen
Ik heb ook allerlei hoprassen in de verkoop staan.
Die stekjes die ik heb gemaakt hoef ik niets voor te hebben hoor. De oorspronkelijke plant heb ik ook gekregen via een forum-lid, daar was ik hartstikke blij mee. Als ik er nu anderen een plezier mee kan doen doe ik dit graag...
Dit jaar de hop voor het eerst 'semi' in de volle grond. Heb een speciekuip met voldoende gaten ingegraven, en het resultaat (t.o.v. andere jaren) mag er zijn:
Waarom zou je de plant in een specie Kuip in de grond zetten? Tegen uitlopers? Wat is daar precies erg aan?
Inderdaad om de wortelgroei wel iets te beteugelen.
En dat in een speciekuip met voldoende gaten?