Hopoogst 2019

Gestart door Eric v B, 19-02-2019 12:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EBC

Citaat van: BrouwMark op 25-03-2019  19:18 uHier staat de Cascade alweer 30-40 cm hoog :)

Afknippen, want die waterloten wil je niet   :D

Jacques

Citaat van: BrouwMark op 25-03-2019  19:18 uHier staat de Cascade alweer 30-40 cm hoog :)

Zou je de nieuwe lijst met hoptelers willen invullen? ???

BrouwMark

Citaat van: EBC op 25-03-2019  21:00 uAfknippen, want die waterloten wil je niet   :D

Oh? Nooit gedaan.
Citaat van: Jacques op 25-03-2019  21:58 uZou je de nieuwe lijst met hoptelers willen invullen? ???

Er staat bij dat je dan aangeeft stekken te willen delen. Die (behoefte) heb ik niet per sé...

Jacques

Citaat van: BrouwMark op 25-03-2019  22:03 uEr staat bij dat je dan aangeeft stekken te willen delen. Die (behoefte) heb ik niet per sé...

Jammer. Een stekje delen is een kleine moeite en je doet er een ander een groot plezier...

BrouwMark

Citaat van: Jacques op 25-03-2019  22:09 uJammer. Een stekje delen is een kleine moeite en je doet er een ander een groot plezier...

Ha, als ik mijn schrijfsel teruglees lijkt het inderdaad wel erg bot. Tweede, wat duidelijkere poging:

Ik heb vorig jaar mijn plant gedeeld met een aantal vrienden, zodoende heb ik nu geen stekjes, of maak ik die liever niet nu.

Ik wil best de lijst invullen, maar kan niet 'leveren' zeg maar  :)

Jacques

Ok, duidelijk. Wat ik bedoelde was dat je met stekje vrienden maakt...   :)

BartvdMeer

Hai! Ik heb voor de liefhebber nog wat afgestoken hop plantjes staan. Centennial, Nothern Brewer, Tettnang en Perle. Laat me weten als je interesse hebt!

Groeten, Bart


Lange1985

Citaat van: BartvdMeer op 26-03-2019  18:19 uHai! Ik heb voor de liefhebber nog wat afgestoken hop plantjes staan. Centennial, nothern brewer, Tettnang en Perle. Laat me weten als je interesse hebt!

Groeten, Bart
Waar zijn deze te vinden?

BartvdMeer

Oude wetering

Groeten, Bart


Jacques

Citaat van: BartvdMeer op 26-03-2019  18:19 uHai! Ik heb voor de liefhebber nog wat afgestoken hop plantjes staan. Centennial, Nothern Brewer, Tettnang en Perle. Laat me weten als je interesse hebt!

Groeten, Bart

Mooi dat je hopplantjes wilt delen. Ook aan jou doe ik het verzoek om de lijst met hoptelers in te vullen.

BartvdMeer

Citaat van: Jacques op 26-03-2019  22:06 uMooi dat je hopplantjes wilt delen. Ook aan jou doe ik het verzoek om de lijst met hoptelers in te vullen.

Geen probleem! Ik probeer de sheet te vullen, maar krijg een Google sheet waar ik verder niets mee kan.
Doe ik iets niet goed, of is hij alleen lezen?

Groeten!

Jacques

Citaat van: BartvdMeer op 26-03-2019  22:10 uGeen probleem! Ik probeer de sheet te vullen, maar krijg een Google sheet waar ik verder niets mee kan.
Doe ik iets niet goed, of is hij alleen lezen?

Ga naar het topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,14816.0.html en klik op "hier" in dat topic.

BartvdMeer

Citaat van: Jacques op 26-03-2019  22:19 uGa naar het topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,14816.0.html en klik op "hier" in dat topic.
Dankje Jaques, gelukt!

Groeten, Bart


Ventus

Citaat van: BartvdMeer op 26-03-2019  18:19 uHai! Ik heb voor de liefhebber nog wat afgestoken hopplantjes staan. Centennial, Nothern Brewer, Tettnang en Perle. Laat me weten als je interesse hebt!

Groeten, Bart

PB!

Jacques

Citaat van: BartvdMeer op 26-03-2019  23:22 uDankje Jaques, gelukt!

Fijn, bedankt voor het invullen. Je helpt hiermee andere hobbybrouwers.

Heuvinger brouwerij

Ik  zie nieuwe scheuten bij die Tetnang uit Zuidbroek, die ik zaterdag gepoot heb.
Dat gaat heel goed!

SkullboyNL

Hop groeit al aardig goed. Dit weekend alles maar wegknippen om van de bullshoots af te komen.






BrouwMark

Zoiets zei EBC ook al, kan iemand me dat uitleggen?

Ik laat elk jaar gewoon 6-8 loten staan, die dan langs-over mijn tuindeur en de schuur groeien. Totaal een meter of 9. Tot nu toe tussen de 1,2 en 2,8 kg opbrengst  :weetniet:

BartvdMeer

Citaat van: BrouwMark op 29-03-2019  14:15 uZoiets zei EBC ook al, kan iemand me dat uitleggen?

Ik laat elk jaar gewoon 6-8 loten staan, die dan langs-over mijn tuindeur en de schuur groeien. Totaal een meter of 9. Tot nu toe tussen de 1,2 en 2,8 kg opbrengst  :weetniet:
Zelfde verhaal hier inderdaad. Nooit alles weg geknipt. Maar als het extra hop geeft is het natuurlijk wel interessant.

Groeten, Bart


Sjamp00

Voor de liefhebber heb ik hier nog 13 Cascade plantjes.
Vorig jaar zelf gestekt en gepoot.
Sommige waren toen al meer dan 2 meter lang met wat bellen, dus die geven dit jaar vast een oogst(je)
Ik heb dit jaar helaas geen moestuin, dus helaas ook geen plek voor deze plantjes.



Op te halen in Otterlo.
Eigen gebrouwen biertje zou gewaardeerd worden (maar natuurlijk geen verplichting :D )

 :biersmile:

Niels B.

Iedereen knipt massaal de eerste shoots weg. Bij mij kostte dat vorig jaar 3 planten, die kwamen nooit meer op nadat de eerste shoots allemaal zijn gekortwiekt.

Dit jaar zorg ik eerst dat er 3-4 back-up scheuten zijn voordat ik de langste weghaal :) :proost:

orangeloo

Tot nu toe heb ik ook altijd de eerst schoten gebruikt. Vorig jaar had ik 12,5 kg verse hop van 6 planten.
Dat ga ik niet op krijgen op 1 jaar ben ik bang, dus nog meer hop hoeft voor mij niet  ^-^

thezewery

Ha Bart!
Probeer je PM te beantwoorden, maar je postbox is vol...

Excuses @allen voor deze vervuiling maar zag ff geen andere manier...


Citaat van: BartvdMeer op 29-03-2019  15:01 uGroeten, Bart

middelaersch

Citaat van: Niels B. op 29-03-2019  18:30 uIedereen knipt massaal de eerste shoots weg. Bij mij kostte dat vorig jaar 3 planten, die kwamen nooit meer op nadat de eerste shoots allemaal zijn gekortwiekt.

Dit jaar zorg ik eerst dat er 3-4 back-up scheuten zijn voordat ik de langste weghaal :) :proost:

Groot gelijk. Ik heb pas drie plantjes gezet, die zijn nu aan het uitlopen.
Voorlopig knip ik helemaal niks weg. In het wild komt er ook geen mannetje met een snoeischaar langs, en daar doen ze het prima.

tdp

Vorig najaar mijn speciekuip in de volle grond ingegraven, voorzien van veel kleine gaten. Het begin is er echter weer!


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.