Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hopoogst 2019  (gelezen 20279 keer)

Online hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: Hopoogst 2019
« Reactie #125 Gepost op: 05-10-2019 12:11 u »
Net de laatste Cascade hop geplukt, nu pas echt bruine blaadjes er tussen, en een flink aroma, ik denk dat ik de rest aan de vroege kant heb geoogst. Toch nog een moutemmer vol eraf weten te plukken zojuist. Volgens mij ben ik 1 van de laaste.
Dit jaar heb ik een week later geplukt dan voorgaande jaren. Nog nooit zo'n sterke geur gehad. Dat bewijst voor mij dat de belangrijke geur en smaakstoffen pas op het laatst worden aangemaakt en die mis je als je te vroeg plukt.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline ChrisK

• Boven 10 berichten
  • *
  • Life's too short for bad beer...
    • GCB
« Reactie #126 Gepost op: 05-10-2019 12:19 u »
Wij zijn ook nu pas hard aan het oogsten en het ruikt goed. Wel waarschijnlijk weer meer dan we in een jaar kunnen verwerken. Dus als er iemand (omgeving Utrecht) interesse heeft...

Ruilen met mensen die andere hopsoorten hebben is ook een goed plan!

Offline middelaersch

• Super lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #127 Gepost op: 05-10-2019 19:29 u »
Gisteren de Target geplukt, gaat a.s. vrijdag de vriezer in.
De Fuggles heb ik twee weken geleden geplukt, die zit al in de vriezer.

Tags: hopteelt