Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Andert  (gelezen 318 keer)

Offline Andert

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Andert
« Gepost op: 18-02-2019 13:29 u »
Al heel wat jaartjes lees ik nu mee op dit forum en het leek me nu wel eens tijd om me voor te stellen.

Ik ben Andert, woonachtig in Zwolle waar ik ook werk. Ik ben chemicus en werk op een laboratorium waar chemicaliŽn voor de verfindustrie worden ontwikkeld. Mijn hobby's zijn, naast bierbrouwen, motorrijden, bbq-en en knutselen (vooral elektronica).

Een aantal jaren geleden heb ik met de personeelsvereniging van mijn werk bier gebrouwen en na het eerste glas van dit brouwsel werd ik zo enthousiast dat ik het zelf eens wilde proberen. In 2015 ben ik begonnen met brouwen met een weck-pan op een brander met een gasfles in de keuken met "Verander water in bier" als handleiding (fantastisch boek trouwens). Door omstandigheden heb ik daarna zo'n anderhalf jaar niet gebrouwen maar het bleef kriebelen en begin 2018 heb ik het toch weer opgepakt.

Gisteren heb ik op mijn zoldertje mijn 10e batch van 25 liter gebrouwen in een, inmiddels redelijk ver uitontwikkeld, volledig elektrisch, HERMS systeem. Het bestaat uit 3 weck-pannen van 30 liter, 2 pompjes, 2 PID-controllers met PT-100's en een dompelkoeler. Vergisten doe ik in een koelkast die wordt aangestuurd door een STC-1000. De verwarming vindt plaats met een aantal verwarmingsmatjes die normaal voor handvatverwarming op de motor worden gebruikt (hobby's combineren is ook een hobby van me  ;D).

Inmiddels heb ik hier een hoop informatie gehaald en ik hoop hier in de toekomst nog heel veel te leren om zo mijn bieren nog beter te brouwen.

Groeten,

Andert

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline BrouwMark

• Super lid
  • Land: nl
  • Huisbrouwerij Bestenasse
Re: Even voorstellen: Andert
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2019 14:45 u »
Welkom! Zo te lezen ben je al voortvarend bezig.

Offline Gossi

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Even voorstellen: Andert
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2019 17:48 u »
Welkom hier! Alle basisbehoeften heb je al zie ik. En met je elektronica hobby kan je je uitleven bij het bierbrouwen.
Als het bier dan ook nog lekker is, perfect! Succes

Tags: