Even voorstellen: Verbommel (Martijn)

Gestart door Verbommel, 12-02-2019 18:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Verbommel

Dag brouwers,

Mijn naam is Martijn, en samen met een goede vriend hebben wij de hobby bierbrouwen opgepakt. Mijn vader heeft vroeger bij het biergilde de Deltabrouwers gezeten in Zeeland. Daarnaast hebben mijn opa en oma altijd zelf wijn gemaakt. Dit in combinatie met de liefde voor bier en koken ben ik begonnen met brouwen.

Brouwen is leuker (en handiger) met zijn tweeën. Zo heb ik mijn goede vriend Gerjo ook betrokken, hem leek het ook wel wat. Gerjo beschikte daarnaast ook over de benodigde ruimte. Ikzelf woon nog op kamers in Tilburg. Bierdrinken gaat hier prima, brouwen wat minder.

We vonden het belangrijk om te beschikken over goed materiaal. Een deel had mijn vader nog en een deel hebben we nieuw aangeschaft. Onze trots is daarbij de Arsegan Easybrew-50 (zie https://photos.app.goo.gl/mjbj5ZFyjxRobH7S8). Afgelopen weekend hebben we hier onze derde batch mee gebrouwen.

Graag willen we nog veel beter worden in het brouwen. En daar hopen we jullie en dit forum voor te kunnen gebruiken!  :groots:



broeder

Welkom in het brouwwereldje.
Pa kan jullie vast al een heel eind de goede richting op helpen
en anders ben je hier aan een goed adres.
Maak er wat moois van en veel plezier met de nieuwe hobby.
groet, broeder Willem

Jacques

Hallo Martijn,

Welkom op het forum. In Tilburg is een actieve verenging voor hobbybrouwers: De Roerstok. Daar kun je ook veel leren. Het leuke is dat je bier kunt meenemen en aan keurmeesters en biersommeliers die deze vereniging rijk is kunt vragen wat zij er van vinden. Daarnaast zijn er regelmatig allerlei gastsprekers. En het is gewoon gezellig...

Verbommel

Dag Jacques,

Ik ben erg nieuwsgierig naar De Roerstok! Zelf had ik de naam al een aantal keer voorbij zien komen in de recepten die mijn vader had van de Deltabrouwers. Het is alleen altijd lastig om ergens zomaar binnen te wandelen zonder dat je iemand kent. Ben jij ook betrokken? Aangezien je in Loop op Zand woont, lijkt dat me best logisch.

Jacques

Ik ben bijna elke clubavond aanwezig.

Zo'n 30 jaar geleden was ik de voorzitter van deze club en nog steeds ben ik actief binnen de vereniging.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.