Dag brouwers, ik ben Michiel

Gestart door Papa_M, 09-02-2019 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Papa_M

Dag allemaal,

Ik ben Michiel, 44 jaar, woonachtig in Rhoon , (gelukkig) getrouwd en trotse vader van 2 kinderen.

Een paar weken terug struikelde ik in de Hema over een navulpakket voor bierbrouwen en die avond ben ik gaan zoeken op een startpakket bierbrouwen. Dit omdat ik nog geen basisspullen had waar een navulpakket handig bij zou zijn.

Via diverse zoekopdrachten een startpakket van Brewmonkey gekocht (emmertje voor 5 liter bier) en gekozen voor de tripel.
Ik ben gek op speciaalbiertjes en de tripel vind ik over het algemeen erg fijn. Daarnaast hou ik van koken, dus zelf bier brouwen leek me wel wat, alleen nooit aan toe gekomen. Tot dat Hema moment.

Mijn eerste brouwsel is al afgerond en al bijna op. Het nieuwe pakket wordt straks bezocht (wederom een Tripel, dit keer via Brouwmout besteld).

Ik heb bij mijn eerste bier al héél veel gehad aan de kennis en ervaring op deze site. Hiervoor mijn dank. En mede daarom besloten lid te worden. Zo kan iedereen elkaar helpen en enthousiasmeren. Ik ben onder de indruk van breedte van kennis en ervaring op het gebied van bierbrouwen op deze site. Toen ik het startpakket had gekocht, had ik niet verwacht dat er zó een grote, verfijnde wereld achter schuilt gaat. Daar sta ik dan te roeren in mijn pannetje, waar het merendeel semi-professionele vergistingsvaten, wortkoelers, giststarters, brouwsoftware, etc heeft en gebruikt. Respect!
Wie weet hoe mijn kunsten ontwikkelen. Nu eerst op naar mijn tweede batch van 5 liter.

Proost!
Michiel

tdp

Welkom! Klinkt allemaal heel herkenbaar! Pas maar op dat je niet net zo besmet raakt als de meesten hier.
Brouwen is geen hobby, het is een passie  :brouwen:

remolen

Van harte welkom,

En veel brouwplezier.


Erny

Citaat van: Papa_M op 09-02-2019  15:09 uDaar sta ik dan te roeren in mijn pannetje, waar het merendeel semi-professionele vergistingsvaten, wortkoelers, giststarters, brouwsoftware, etc heeft en gebruikt. Respect!
Wie weet hoe mijn kunsten ontwikkelen.Proost!
Michiel

Welkom Michiel,
Zoek voor de lol het draadje "het zwarte gat". Je kunt niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent  :D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.