Even voorstellen, Koos

Gestart door Koos585, 10-02-2019 16:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koos585

Mijn naam is Koos en ik woon in Oegstgeest.

De uroloog waar ik onder behandeling was had mij voor de keus gesteld:
of 2 liter bronwater per dag,
of 1 biertje per dag,
Dit om mijn vervangen blaas te spoelen.

Nu zie ik jullie denken die keus is toch niet zo moeilijk, nou voor mij wel.
Ik hou niet van pils maar ben een bourbon liefhebber en dat helpt niet om die blaas te spoelen.
Dus ik op zoek naar lekkere biertjes, da's best lastig maar ik heb er een paar gevonden.

Een kennis van mij Bruno brouwt al jaren diverse biertjes en daar zitten hele lekkere bij.
Toen mij buurman zei dat hij zo'n brouwpakket voor zijn verjaardag had gekregen zijn we daarmee aan de slag gegaan, dat was niet zo moeilijk omdat het wort al kant en klaar in die blikken zit.
De grootste uitdaging hierbij was het goed reinigen van alles en de temperatuur in de gaten houden.
Na een dag mee draaien bij Bruno werd ik echt gegrepen door de brouwkoorts en wilde een eigen instalatie.

Na veel overleg en het lezen van dit en andere forums heb ik een Arsegan easybrew-30 en een SS-Brewtech cronical fermenter aan geschaft samen met de nodige aanverwante atributen.
Zoals velen van jullie zijn we gaan brouwen, voor deze eerste keer met een Brabants Blond pakket van Arsegan.

Uiteraard hebben we ons goed ingelezen en zijn volgens schema aan de slag gegaan.
We hebben die brouwdag HEEL VEEL leermomenten ( foutjes ) gehad  :) dus hoe dit biertje gaat smaken???

Een foto toe voegen vanaf een Ipad of mobiel lukte niet dus dat komt een andere keer wel.

CeesM

Citaat van: Koos585 op 10-02-2019  16:14 uNa veel overleg en het lezen van dit en andere forums heb ik een Arsegan easybrew-30 en een SS-Brewtech cronical fermenter aan geschaft samen met de nodige aanverwante atributen.
Een goede keus Koos. ;)
Welkom op dit forum en veel brouwplezier. Om aan je gewenste hoeveelheid bier te komen om te spoelen moet je in 2 liter flessen bottelen. ;)

Erny

Citaat van: Koos585 op 10-02-2019  16:14 uMijn naam is Koos en ik woon in Oegstgeest.

De uroloog waar ik onder behandeling was had mij voor de keus gesteld:
of 2 liter bronwater per dag,
of 1 biertje per dag,
Dit om mijn vervangen blaas te spoelen.

Nu zie ik jullie denken die keus is toch niet zo moeilijk, nou voor mij wel.
Ik hou niet van pils maar ben een bourbon liefhebber en dat helpt niet om die blaas te spoelen.
Dus ik op zoek naar lekkere biertjes, da's best lastig maar ik heb er een paar gevonden.

Een kennis van mij Bruno brouwt al jaren diverse biertjes en daar zitten hele lekkere bij.
Toen mij buurman zei dat hij zo'n brouwpakket voor zijn verjaardag had gekregen zijn we daarmee aan de slag gegaan, dat was niet zo moeilijk omdat het wort al kant en klaar in die blikken zit.
De grootste uitdaging hierbij was het goed reinigen van alles en de temperatuur in de gaten houden.
Na een dag mee draaien bij Bruno werd ik echt gegrepen door de brouwkoorts en wilde een eigen instalatie.

Na veel overleg en het lezen van dit en andere forums heb ik een Arsegan easybrew-30 en een SS-Brewtech cronical fermenter aan geschaft samen met de nodige aanverwante atributen.
Zoals velen van jullie zijn we gaan brouwen, voor deze eerste keer met een Brabants Blond pakket van Arsegan.

Uiteraard hebben we ons goed ingelezen en zijn volgens schema aan de slag gegaan.
We hebben die brouwdag HEEL VEEL leermomenten ( foutjes ) gehad  :) dus hoe dit biertje gaat smaken???

Een foto toe voegen vanaf een Ipad of mobiel lukte niet dus dat komt een andere keer wel.

Welkom Koos,
Mooie spullen.
Direct goed aanpakken voorkomt dat je de lol in je hobby gaat verliezen.


Gossi

Welkom hier. Nog niet vaak gehoord dat je op medisch advies bier zou kunnen drinken.
Spannend he om de eerste keer te brouwen met zo'n ketel zonder oude rotten er bij.
Nou ja als troost het wordt haast altijd bier!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.