Recentie "Afvultoestel Hobby 3 bekken" Drie flessen tegelijk voor weinig geld!!!

Gestart door mouwssr, 06-02-2019 16:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mouwssr

https://www.braumarkt.com/afvultoestel-hobby-3-bekken.html


Scrollend over de verschillende pagina's met apparatuur om mee te bottelen kwam ik een afvulapparaat tegen dat drie flessen tegelijk kan vullen en niet eens zo duur is. Aangezien ik 60 tot 90 liter per maand aan cider bottel dacht ik DOEN DOEN DOEN!!

Als je hem dan in handen hebt lijkt hij een stuk minder qualitatief dan op het fotootje, maar ik denk altijd "Whatever works!". Tijd om hem uit te proberen dus. Een kleine opsomming voor de gene die ook overweegt om hem te halen. Dit ging er (ongeveer chronologisch) door mijn hoofd toen ik ermee ging werken:

- Een interresant idee om een heveltechniek als die te gebruiken.
- Het lijkt me wel lastig schoonmaken, dat wel.
- ****** ranzig eigenlijk dat je hem met de mond moet aan zuigen, direct schoonmaken dan maar.
- Well what the ******? De vlotter met stop hoort toch de toevoer af te sluiten? Hoezo overstroomt hij dan? Cider all over da place....
- He waarom stopt dat ding nou? Verrek, nu doen nog maar twee koppen het.
- Oh, ja logisch je moet wroeten aan die kop om hem weer los te krijgen, want het momentum is niet groot genoeg om de fles het werk zelf te laten doen. Wat is dit voor een maandagochtend ontwerp?
- Hoezo blijft dat ****** doorlopen zonder fles? Daarvoor zit stop er toch op? Dat ding werkt voor geen ******!
- Nog meer cider op de vloer...
- En op mijn broek.
- Ongelijk gevulde flessen? Ach ik had al wel besloten om hem nooit meer te gebruiken.
- Oja, natuurlijk, kan er ook nog wel bij, de laatste drie flessen zijn natuurlijk nooit precies vol.
- En wat doe ik nu met dat bad aan cider dat overblijft?
- Ik schop dit ****** NU in elkaar.
- Nee beter nog, ik schrijf een review, geef hem weg voor een fles van iemands zelfgemaakte drank aan iemand die hem wil proberen en daarna schoppen we hem met zijn tweeën in elkaar! Meer zielen, meer vreugd, is ie toch nog ergens goed voor.

Dus bij deze, wil je hem proberen en woon je in de buurt van Zwolle? je kan hem op komen halen tegen een fles zelfgemaakte drank, me dan later opbellen en dan schoppen we hem met zijn tweeën in elkaar!


EDIT: de meest aanstootgevende taal door forumbeheer weggebliebt

Scorpionrose

dat je een review wilt plaatsen ok.
maar je taalgebruik? en dat in je eerste post

JanEric

Citaat van: Scorpionrose op 06-02-2019  16:54 udat je een review wilt plaatsen ok.
maar je taalgebruik? en dat in je eerste post
Precies, net wat ik dacht.

joerivang

Wat ik mij afvraag, waarom is dit niet geschikt voor bier? Dit staat op de braumarkt site erbij.

Sander van Dijk

Citaat van: JanEric op 06-02-2019  17:04 uPrecies, net wat ik dacht.

+1 Inderdaad dit vind ik een hele rare (eerste) post.

Sander van Dijk

Citaat van: joerivang op 06-02-2019  17:07 uWat ik mij afvraag, waarom is dit niet geschikt voor bier? Dit staat op de braumarkt site erbij.

Waarschijnlijk omdat je veel last van schuimen zult hebben met dit apparaat. Als ik zo kijk ook zal je ook veel luchtinslag hebben en dus oxidatie.

Wallie

Citaat van: Scorpionrose op 06-02-2019  16:54 udat je een review wilt plaatsen ok.
maar je taalgebruik? en dat in je eerste post
Citaat van: JanEric op 06-02-2019  17:04 uPrecies, net wat ik dacht.

Citaat van: Sander van Dijk op 06-02-2019  17:11 u+1 Inderdaad dit vind ik een hele rare (eerste) post.

Och och opa's....

Ik vond het wel grappig! Zag het al helemaal voor mij! Maar erg jammer dat je iets koopt wat gewoon voor geen meter werkt.
Ik zou proberen mijn geld terug te vragen.. Toch 45 euro wat je anders weggooit..

CeesM

Citaat van: mouwssr op 06-02-2019  16:49 uhttps://www.braumarkt.com/afvultoestel-hobby-3-bekken.html


Scrollend over de verschillende pagina's met apparatuur om mee te bottelen kwam ik een afvulapparaat tegen dat drie flessen tegelijk kan vullen en niet eens zo duur is. Aangezien ik 60 tot 90 liter per maand aan cider bottel dacht ik DOEN DOEN DOEN!!
Je post dit op de verkeerde forum. Probeer het op www.hobbyciderbrouwen.nl. ;)

Wolter

Citaat van: Wallie op 06-02-2019  17:22 uOch och opa's....

Ik vond het wel grappig! Zag het al helemaal voor mij! Maar erg jammer dat je iets koopt wat gewoon voor geen meter werkt.
Ik zou proberen mijn geld terug te vragen.. Toch 45 euro wat je anders weggooit..

De eerste zin is in mijn ogen niet nodig. In het vervolg wellicht handig je te beperken tot de reactie op het topic zonder woorden die beledigend over kunnen komen.  :police:

ray71

Vind de dichterlijke vrijheid wel kunnen.
De boodschap is duidelijk. Was bijna in auto gestapt om het ding te halen.

Krijg duidelijk beeld bij het gezamenlijk mollesteren van het onding.

45 euro is voor wat het is natuurlijk niet al te duur. Dus goedkoop blijkt duidelijk duurkoop in deze.

Vind Zwolle helaas iets te ver vanuit Groesbeek!

Hoop dat je snel een sloopmaatje vind. Enne maak een leuk filmpje voor je 2de post!

leuk recept? gewoon brouwen.


dimitri.bourgois

Hallo,

Ik heb dit toestel ook in gebruik en dit voor bier te bottelen.
Bij mij werkt dit geheel perfect !

Extra vlottertje op gemonteerd om vulpomp te doen starten en stoppen van het vatje, en vervolgens 3 flesjes tegelijk afvullen, lekker vlot dus.
Ook extra flessenklemmen gemonteerd om 33cl flesjes te kunnen afvullen.

Het enige nadeel is dat bij het laatste afvullen, een rest achterblijft die je eigenlijk niet via dit systeem kan afvullen.


CeesM

Citaat van: dimitri.bourgois op 06-02-2019  22:11 uIk heb dit toestel ook in gebruik en dit voor bier te bottelen.
Bij mij werkt dit geheel perfect !
In zo'n open bak stel je het bier wel bloot aan een enorme zuurstof opname. Wel goed als je geoxideert bier wilt hebben.
Het duurt ook 3x langer om de flesjes te vullen omdat de aanvoer ook uit één slangetje komt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.