Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Mangrove Jacks bierklaring vloeibaar  (gelezen 363 keer)

Offline Fermon

• Super lid
  • Land: nl
Mangrove Jacks bierklaring vloeibaar
« Gepost op: 06-02-2019 09:17 u »
Heeft iemand dit product al een keer gebruikt:

https://www.braumarkt.com/onze-producten/bierbrouwen/grondstoffen-en-ingredienten/klaringsmiddelen/mangrove-jacks-bierklaring-vloeibaar.html

Normaal maakt mij de helderheid niet zoveel uit maar wil dit product eens proberen bij een kolsch die ik nu aan het brouwen ben.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline brouwerwaldonk

• Super lid
  • Land: be
  • Water is lekker als het langs brouwerij is geweest
Re: Mangrove Jacks bierklaring vloeibaar
« Reactie #1 Gepost op: 06-02-2019 10:22 u »
Vroeger in 1985 toen ik nog met bierkits werkte gebruikte ik Vislijm om het bier te klaren. Sinds ik met mout brouw totaal geen behoefte om klaringsmiddelen te gebruiken, het bier komt glashelder uit de lagering.

Zo kan ik het schenken.

Offline elBieros

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 06-02-2019 10:56 u »
Wat heeft u toch altijd een prachtig helder bier brouwerwaldonk!  ;)

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Zelf bouwen is net zo leuk als zelf Brouwen
« Reactie #3 Gepost op: 06-02-2019 11:01 u »
Vroeger in 1985 toen ik nog met bierkits werkte gebruikte ik Vislijm om het bier te klaren. Sinds ik met mout brouw totaal geen behoefte om klaringsmiddelen te gebruiken, het bier komt glashelder uit de lagering.
De vraag is of Mangrove Jacks Bierklaring vloeibaar werkt  >:D

De werkzame stof is: https://en.wikipedia.org/wiki/Chitosan

Winemaking and fungal source chitosan[edit]

Chitosan has a long history for use as a fining agent in winemaking.[33][34] Fungal source chitosan has shown an increase in settling activity, reduction of oxidized polyphenolics in juice and wine, chelation and removal of copper (post-racking) and control of the spoilage yeast Brettanomyces. These products and uses are approved for European use by the EU and OIV standards.[35

Lijkt mij dat het werkt.
Misschien kan je het proberen Fermon? En je ervaringen delen uiteraard :proost:

Offline Fermon

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 06-02-2019 11:20 u »
De vraag is of Mangrove Jacks Bierklaring vloeibaar werkt  >:D

De werkzame stof is: https://en.wikipedia.org/wiki/Chitosan

Winemaking and fungal source chitosan[edit]

Chitosan has a long history for use as a fining agent in winemaking.[33][34] Fungal source chitosan has shown an increase in settling activity, reduction of oxidized polyphenolics in juice and wine, chelation and removal of copper (post-racking) and control of the spoilage yeast Brettanomyces. These products and uses are approved for European use by the EU and OIV standards.[35

Lijkt mij dat het werkt.
Misschien kan je het proberen Fermon? En je ervaringen delen uiteraard :proost:

Ga ik doen.. Ik zal een deel bottelen met en zonder dit klaringsmiddel. Ik gebruik als gist de k97, bier met deze gist wordt meestal niet snel helder in mijn ervaring. Dus als het werkt zal het verschil wel zichtbaar zijn.

Tags: helderheid bier