BrouwVisie 2.31 Voorraad beheer aanvullen voorraad

Gestart door ChaosBrouwer, 05-02-2019 10:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChaosBrouwer

Hallo allemaal.
Sinds kort hebben wij BrouwVisie aangeschaft. Met wat zoeken en voorbeelden op internet heb ik het voor elkaar gekregen om alle voorraad en recepten in te voeren. Dus zo ver zo goed. En ik denk dat wij er een boel plezier aan ga beleven.

Ik zit alleen met de volgende vraag: stel ik kocht afgeloen december 100 gr Saaz en heb deze ingeoerd met inkoopdatum / houdbaarheid en prijs.
ik heb nu 20 gram over en besluit vandaag opnieuw 100 gram te kopen.
Ook deze wil ik invoeren. Ik wil uiteraard niet de houdbaarheid / prijs wijzigen van de 20 g die ik nog heb. Dan klopt mijn voorraad beheer en prijs niet meer van de Saaz die ik nog heb.
Moet ik hier dan een nieuw item voor Saaz aanmaken? Dat lijkt me ook een heel gedoe (naarmate de tijd verstrijkt). Ik kan me voorstellen dat dat de selectie proces in het recept niet bevordert.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.

Groet

Oscar

Citaat van: ChaosBrouwer op 05-02-2019  10:35 uik heb nu 20 gram over en besluit vandaag opnieuw 100 gram te kopen.

Als je in dit geval ze allebei apart wilt bijhouden, zulk je inderdaad een hop saaz2 oid moeten aanmaken. Maar als je nog 20 gram hebt en je koopt opnieuw 100 gram, dan heb je al in de planning om die 20 gram op te maken... Dus kun je daarna die 100 gram (of het restant) invoeren... :)

ChaosBrouwer


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.