Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwVisie 2.31 Voorraad beheer aanvullen voorraad  (gelezen 359 keer)

Offline ChaosBrouwer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
BrouwVisie 2.31 Voorraad beheer aanvullen voorraad
« Gepost op: 05-02-2019 10:35 u »
Hallo allemaal.
Sinds kort hebben wij BrouwVisie aangeschaft. Met wat zoeken en voorbeelden op internet heb ik het voor elkaar gekregen om alle voorraad en recepten in te voeren. Dus zo ver zo goed. En ik denk dat wij er een boel plezier aan ga beleven.

Ik zit alleen met de volgende vraag: stel ik kocht afgeloen december 100 gr Saaz en heb deze ingeoerd met inkoopdatum / houdbaarheid en prijs.
ik heb nu 20 gram over en besluit vandaag opnieuw 100 gram te kopen.
Ook deze wil ik invoeren. Ik wil uiteraard niet de houdbaarheid / prijs wijzigen van de 20 g die ik nog heb. Dan klopt mijn voorraad beheer en prijs niet meer van de Saaz die ik nog heb.
Moet ik hier dan een nieuw item voor Saaz aanmaken? Dat lijkt me ook een heel gedoe (naarmate de tijd verstrijkt). Ik kan me voorstellen dat dat de selectie proces in het recept niet bevordert.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.

Groet

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: BrouwVisie 2.31 Voorraad beheer aanvullen voorraad.
« Reactie #1 Gepost op: 05-02-2019 18:44 u »
ik heb nu 20 gram over en besluit vandaag opnieuw 100 gram te kopen.

Als je in dit geval ze allebei apart wilt bijhouden, zulk je inderdaad een hop saaz2 oid moeten aanmaken. Maar als je nog 20 gram hebt en je koopt opnieuw 100 gram, dan heb je al in de planning om die 20 gram op te maken... Dus kun je daarna die 100 gram (of het restant) invoeren... :)

Offline ChaosBrouwer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: BrouwVisie 2.31 Voorraad beheer aanvullen voorraad
« Reactie #2 Gepost op: 06-02-2019 08:40 u »
Helder antwoord. Dank je wel.

Tags: