Even voorstellen: René

Gestart door Hassie, 29-01-2019 20:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hassie

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben René, een 37-jarige bierliefhebber uit Apeldoorn.

Begin 2018 heb ik op een BBQ-bijeenkomst het idee op gedaan om zelf bier te gaan brouwen, ik weet het, het is een vreemde locatie maar bier en BBQ gaan toch aardig samen dacht ik.

Ik ben me eerst gaan verdiepen in het brouwen door wat te lezen, You-Tube filmpjes te kijken en natuurlijk veel te lezen op dit forum.

Mijn eerste brouwsels waren de welbekende blikken en na een aantal dacht ik dat het tijd werd voor de volgende stap. Ik heb van een koelbox een maischton gemaakt, heb een grote pan en brander gekocht en ben ik op die manier verder gegaan.

Omdat ik er erg veel plezier in heb en nog velen jaren door wil gaan heb ik mezelf als kerstcadeau een Grainfather gegeven. Ik vind alles aan het brouwen leuk behalve het schoonmaken vandaar de Grainfather.

Groetjes René

Jacques

Welkom René.

Het mooie van zelf bier brouwen is dat je er heel veel plezier aan kunt beleven.
Het vervelende er van is dat je veel moet schoonmaken. Daar is geen ontkomen aan...
Ook een Grainfather moet schoongemaakt worden!

Hassie

Ja dat is waar maar het is wel een stuk makkelijker met dit apparaat  ;D tenminste dat vind ik  :)

Jacques

Citaat van: Hassie op 30-01-2019  19:27 uJa dat is waar maar het is wel een stuk makkelijker met dit apparaat  ;D tenminste dat vind ik  :)

Een brouwautomaat schoonmaken inclusief de moutkorf en koelspiraal kost niet minder tijd dan het schoonmaken van een conventionele installatie bestaande uit twee ketels, een hevelfilter, slangen en koelspiraal is mijn ervaring...

Gossi

Welkom hier.
Ik fronste mijn wenkbrauwen even toen ik las dat je niet zo van schoonmaken hield! Bierbrouwen is hoofdzakelijk schoonmaken en zeer kritisch zijn op de gebruikte materialen. Anders zal je het letterlijk en figuurlijk bezuren!
Succes met je Grainfather en houd hem schoon he, even als je vergistingsgerei en bottelapparatuur.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.