12 platen wortkoeler met 2 slangen?

Gestart door iLikePizzas, 31-01-2019 18:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

iLikePizzas

Hallo,

In mijn nieuwe brouwpakker zit een 12 platen wortkoeler. Er zijn 2 slangen meegeleverd, een silliconen en een pvc. Is het soms de bedoeling dat ik deze doormidden knip? Je hebt er toch 4 nodig?

MVG,
Tom

hansHalberstadt

Hoe lang zijn beide slangen? Of zijn ze er gewoon 2 vergeten? Even navragen bij de winkel.

snowdog2006

Waarom gebruikt iedereen pvc slangen aan de koude kant vd platenkoeler en geen siliconen slang? Ik vind die PVC slangen altijd erg stug en heb omdat ik toch extra siliconen slang had deze nu ook op de koude kant aanvoer en afvoer gebruikt. Enige wat ik kan bedenken is de prijs?... OF mis ik iets

haicoterbeek

Citaat van: snowdog2006 op 08-03-2019  10:07 uWaarom gebruikt iedereen pvc slangen aan de koude kant vd platenkoeler en geen siliconen slang? Ik vind die PVC slangen altijd erg stug en heb omdat ik toch extra siliconen slang had deze nu ook op de koude kant aanvoer en afvoer gebruikt. Enige wat ik kan bedenken is de prijs?... OF mis ik iets
De prijs is zeker een groot verschil. In mijn geval had ik de tuinslang (pvc) al liggen en zit de kraan op een behoorlijke afstand. Ook het afvoerputje voor het retourwater zit ver weg. Dan is de keus snel gemaakt. Ook zijn de Gardena koppelingen goedkoper als de camlockkoppelingen RVS die aan mijn silliconenslangen zitten.


platenkoeler met koppelingen

Als antwoord op de vraag van de TS. Je hebt 4 koppelingen en 4 slangen nodig. Doorknippen of slang erbij halen als deze te kort zijn.
Als je nog geen koppelingen hebt? Gardena aan de pvc slang en camlock aan de siliconen slang is een goede keus. Een afsluiter is een leuke optie in de koelwater toevoer/afvoer.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.