Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 12 platen wortkoeler met 2 slangen?  (gelezen 519 keer)

Offline iLikePizzas

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
12 platen wortkoeler met 2 slangen?
« Gepost op: 31-01-2019 18:47 u »
Hallo,

In mijn nieuwe brouwpakker zit een 12 platen wortkoeler. Er zijn 2 slangen meegeleverd, een silliconen en een pvc. Is het soms de bedoeling dat ik deze doormidden knip? Je hebt er toch 4 nodig?

MVG,
Tom

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: 12 platen wortkoeler met 2 slangen?
« Reactie #1 Gepost op: 31-01-2019 19:42 u »
Hoe lang zijn beide slangen? Of zijn ze er gewoon 2 vergeten? Even navragen bij de winkel.

Offline snowdog2006

• Senior lid
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: 12 platen wortkoeler met 2 slangen?
« Reactie #2 Gepost op: 08-03-2019 10:07 u »
Waarom gebruikt iedereen pvc slangen aan de koude kant vd platenkoeler en geen siliconen slang? Ik vind die PVC slangen altijd erg stug en heb omdat ik toch extra siliconen slang had deze nu ook op de koude kant aanvoer en afvoer gebruikt. Enige wat ik kan bedenken is de prijs?... OF mis ik iets

Online haicoterbeek

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij “Ram”
12 platen wortkoeler met 2 slangen?
« Reactie #3 Gepost op: 08-03-2019 11:54 u »
Waarom gebruikt iedereen pvc slangen aan de koude kant vd platenkoeler en geen siliconen slang? Ik vind die PVC slangen altijd erg stug en heb omdat ik toch extra siliconen slang had deze nu ook op de koude kant aanvoer en afvoer gebruikt. Enige wat ik kan bedenken is de prijs?... OF mis ik iets
De prijs is zeker een groot verschil. In mijn geval had ik de tuinslang (pvc) al liggen en zit de kraan op een behoorlijke afstand. Ook het afvoerputje voor het retourwater zit ver weg. Dan is de keus snel gemaakt. Ook zijn de Gardena koppelingen goedkoper als de camlockkoppelingen RVS die aan mijn silliconenslangen zitten.

platenkoeler met koppelingen

Als antwoord op de vraag van de TS. Je hebt 4 koppelingen en 4 slangen nodig. Doorknippen of slang erbij halen als deze te kort zijn.
Als je nog geen koppelingen hebt? Gardena aan de pvc slang en camlock aan de siliconen slang is een goede keus. Een afsluiter is een leuke optie in de koelwater toevoer/afvoer.

Tags: