Recept voor eerste zelf te brouwen bier!

Gestart door molen, 31-01-2019 14:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

molen

Hallo iedereen,

Na een keertje samen met een brouwvereniging een biertje te hebben gebrouwen, een porter, is het nu tijd om zelf een bier te brouwen.

Ik houd van dubbel / bruin / trappistenbier / volle body

Welk recept kan ik hiervoor het beste gebruiken als beginner zijnde?

 samenvol

tdp

Je zou kunnen kijken in dit overzicht, onder klasse D zul je jou bierstijlen vinden.

Irukandji

Tik je favoriete bier eens in de zoekbalk vind je er reuze veel. Het is namelijk dat de ene dubbel de andere niet is. Ik heb nu een paar klonen gemaakt en die zijn gewoon heerlijk

molen

Citaat van: tdp op 31-01-2019  14:43 uJe zou kunnen kijken in dit overzicht, onder klasse D zul je jou bierstijlen vinden.

Mooie recepten onder D alleen met lange ingredientlijsten, vele mouten en vele hoppen.

Wat adviseren jullie voor wat betreft een beperktere ingredientenlijst?
  :brouwen:

dirk

Citaat van: molen op 31-01-2019  15:41 uWat adviseren jullie voor wat betreft een beperktere ingredientenlijst?
  :brouwen:

SMaSH bier brouwen. Enkele mout en enkele hop, en verbaas je er over hoe lekker het is.

Gerb

Voor een dubbel: 80% pilsmout, 8% cara120 en 12 bruine kandijsuiker, hoppen tot 20 IBU met een Duitse of Engelse hop. Vergisten met S33, Mangrove Jack M27 Belgian ale, Mangrove Jack M47 Belgian Abbey,  Lallemand Nothingham of Fermentis Abbey BE-256. Succes!

ciesvandekwis

Less is more, maar met inderdaad wat suiker in de stort kan je veel fouten verdoezelen.
Vergisten op zo constant mogelijke temperatuur, 20-22° max naar einde toe.
HET belangrijkste ingrediënt: geduld, liever alles nog 2 extra weken laten nagisten dan te snel op de fles. Cheers!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.