Koriander blad?

Gestart door erik ijssels, 03-02-2019 10:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik ijssels

Zou je Koriander blad (verse) kunnen gebruiken in je brouwsel of is dat af te raden,

Traploper

In 'Verander water in bier' staat een lijstje, opgesteld door Jacques, waarin staat dat groene kruiden zoals o.a. koriander in ieder geval zelden goed scoren bij wedstrijden.

Daarnaast vind ik de smaak van koriander vergelijkbaar met dat van allesreiniger, maar dat is persoonlijk.

erik ijssels

Citaat van: Traploper op 03-02-2019  11:26 uIn 'Verander water in bier' staat een lijstje, opgesteld door Jacques, waarin staat dat groene kruiden zoals o.a. koriander in ieder geval zelden goed scoren bij wedstrijden.

Daarnaast vind ik de smaak van koriander vergelijkbaar met dat van allesreiniger, maar dat is persoonlijk.

Ok ga ik daar even kijken.

Dank voor de info,
brouw lekker zonder dan  :biersmile:

Jacques

Citaat van: Traploper op 03-02-2019  11:26 uIn 'Verander water in bier' staat een lijstje, opgesteld door Jacques, waarin staat dat groene kruiden zoals o.a. koriander in ieder geval zelden goed scoren bij wedstrijden.

Staat natuurlijk ook in mijn eigen boek...  :)

Koianderblad kun je beter niet gebruiken. Het kan een zeepachtige smaak geven.

Gerb

Citaat van: Traploper op 03-02-2019  11:26 uIn 'Verander water in bier' staat een lijstje, opgesteld door Jacques, waarin staat dat groene kruiden zoals o.a. koriander in ieder geval zelden goed scoren bij wedstrijden.

Daarnaast vind ik de smaak van koriander vergelijkbaar met dat van allesreiniger, maar dat is persoonlijk.
Die informatie is gebaseerd op gegevens van heel.lang geleden en van Onk bieren. Inmiddels zijn we verder geëvolueerd. Als je bijvoorbeeld thijm, rozemarijn of dille in lage dosering toevoegt, kan dit een mooie smaak opleveren.

Jacques

Citaat van: Gerb op 03-02-2019  14:52 uDie informatie is gebaseerd op gegevens van heel.lang geleden en van Onk bieren. Inmiddels zijn we verder geëvolueerd. Als je bijvoorbeeld thijm, rozemarijn of dille in lage dosering toevoegt, kan dit een mooie smaak opleveren.

Laatst nog wat mee geëxperimenteerd. Het kan interessant zijn maar de concentraties moeten echt héééél laag zijn. Maar al te snel overheersen ze en heb je een kruidenbitter te pakken in plaats een smakelijk bier.

Gerb

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen Jacques.

Jacques

Citaat van: Gerb op 03-02-2019  18:07 uIk denk dat we hetzelfde bedoelen Jacques.

Ik denk het ook. Het risico bij het gebruik van deze kruiden is dat ze heel snel overheersen waardoor je ze negatief beoordeeld.

Traploper

Nu is het in het geval van koriander ook zo dat het genetisch bepaald is of je koriander ervaart als zeepachtig. Ik hoor wel bij die club, dus ik ga er waarschijnlijk niet blij van worden. Weet niet hoe dat voor anderen is.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.