70 liter Grainfather is uit

Gestart door lier, 23-01-2020 08:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Arthur B

Ik dacht dat die Senseo's al langer 'uit' waren...  :P

Jur1

Al iemand ervaring met deze ketel.? Best een flink volume, ben heel benieuwd of je er ook wat zwaardere bieren mee kunt brouwen. Wat voor cct zou hier goed op aansluiten? Hun eigen conisch gistvat zou je 3 van moeten aanschaffen om een beetje veilig (schoon) te werken.

Kiekeboe

Dat wordt stilaan een hele klus om die binnenketel gevuld met het maischbeslag omhoog getild te krijgen. Niet voor mensen met rugklachten volgens mij.

Jos Duurland

Er zit een 'lifting bracket' op om met twee personen te tillen of met een takel. Lijkt me de enige oplossing om zo'n moutkorf nog omhoog te krijgen.

Even iets anders, stel je zou het deksel luchtdicht met een waterslot door de opening van de pompretour kunnen bevestigen, zou je hierin dan ook direct kunnen vergisten?  Na het koelen niet meer overhevelen, maar rechtstreeks de gist erin. Met de verwarming zou je de boel op temperatuur moeten kunnen houden.

Is er al iets bekend over prijzen?

Appiehappie

De prijs voor deze nieuwe Grainfather ketel is 1649 euro. Een prijzige pan dus.

https://shop.grainfather.com/grainfather-g70.html

De pan is ook al getest en de resultaten vallen tegen.



Dus bezint eer ge begint.

Ik brouw gewoon lekker verder met mijn oude Grainfather pan  :brouwen:

Kiekeboe

Citaat van: Jos Duurland op 07-03-2020  11:50 uEr zit een 'lifting bracket' op om met twee personen te tillen of met een takel. Lijkt me de enige oplossing om zo'n moutkorf nog omhoog te krijgen.

Men zou beter de ketel zelf voorzien van een hefsysteem (evt. als bijkomend te betalen accessoire) Bv zoals een katrol boven een waterput. Maar dan niet uit hout, maar iets eleganter met een rvs frame.


Jacques

#grainfather_brouwketel_G70
Zie hier voor uitleg over het gebruik van hashtags op dit forum.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.