Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gezocht: Braumeister 10L. Model 2015 >  (gelezen 895 keer)

Offline Roba

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Gezocht: Braumeister 10L. Model 2015 >
« Gepost op: 27-01-2019 11:55 u »
Hallo mensen,

Het wordt tijd om het blikbrouwen vaarwel te zeggen. Daarom ben ik op zoek naar een Braumeister 10 L. Liefst met wortkoeler en isolatiemantel. Mijn voorkeur gaat uit naar model 2015. Uiteraard tegen een redelijke prijs. Wie kan me helpen?

Groet, Rob

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Zedd

• Senior lid
  • Land: nl
  • Ik brouw meer dan ik drink.
Re: Gezocht: Braumeister 10L. Model 2015 >
« Reactie #1 Gepost op: 27-01-2019 12:23 u »
Speidel Braumeister 10 L
Gereserveerd
http://link.marktplaats.nl/m1365402583?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Staat er al een tijdje op, ik zou het proberen ondanks dat ie gereserveerd is.

Speidel Braumeister 50 l, met alle accessoires
€ 1.700,00
http://link.marktplaats.nl/m1363647917?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Ietsje groter :)

Offline Roba

• *
« Reactie #2 Gepost op: 27-01-2019 12:30 u »
Dank voor de tip maar ik heb vanochtend contact met die verkoper gehad en deze gaat zo goed als zeker naar een ander. Iets te laat gereageerd  vrees ik.

Offline Hai

• Super lid
  • Brouwerij Wijchense schóne en HOP'n AROUND
« Reactie #3 Gepost op: 27-01-2019 13:12 u »
Dank voor de tip maar ik heb vanochtend contact met die verkoper gehad en deze gaat zo goed als zeker naar een ander. Iets te laat gereageerd  vrees ik.
20 liter met een 10 liter korf is ook een optie

Offline Roba

• *
« Reactie #4 Gepost op: 27-01-2019 17:19 u »
Zou kunnen maar ik zoek eerst nog even door naar een 10 L

Offline Roba

• *
« Reactie #5 Gepost op: 03-02-2019 09:45 u »
Ik ben nog steeds zoekende... niemand?

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #6 Gepost op: 03-02-2019 11:07 u »
Ik ben nog steeds zoekende... niemand?
Gewoon op Marktplaats of ebay een oproep plaatsen
Sporadisch staan er te koop
Toch zou ik je de 20 literversie adviseren.
Staan vaker te koop/verkoopt gemakkelijk en wellicht brouw je straks met 2 personen en verdeel je het brouwsel. Doe ik vaker. Kan ik wat meer variëren met mijn brouwsels.

Offline Roba

• *
« Reactie #7 Gepost op: 03-02-2019 13:16 u »
Dank voor de tip. Toch heb ik het idee dat een 10 L meer past bij mijn wensen. Ik wil veel kunnen variëren met brouwsels en door met kleinere batches te werken denk ik dat ik dat wat efficiënter kan doen. Ik ben zelf geen grootgebruiker en vind het zonde om uiteindelijk de boel moeten kiepen omdat het te lang blijft staan. Natuurlijk heb ik vrienden en kennissen waar ik e.e.a. kan slijten maar ook dat houdt een keer op. Misschien ga ik uiteindelijk nog wel voor een 20 L met een 10 L moutpijp maar ik wil eerst kijken of ik een 10 L kan vinden.

Offline Brouwerij Hulzebos

• Vol lid
  • Veldrijder en dwarse BIAB brouwer.
« Reactie #8 Gepost op: 03-02-2019 20:22 u »
Dank voor de tip. Toch heb ik het idee dat een 10 L meer past bij mijn wensen.
Gewoon lekker door gaan met op spoken jagen!
Mijn ervaring is gewoon kiezen voor het grootste volume wat je kunt tillen.
Met 100L bier doe je ongeveer 2x zo lang om op te drinken als met 10L bier.
Vooral drink met maten.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #9 Gepost op: 04-02-2019 16:52 u »
Het zijn ketels die niet vaak voorbij komen tweedehands, en wanneer een Braumeister voorbij komt, betaal je vaak nog aanzienlijk. Wanneer je niet meer wilt blikbrouwen, zou je eventueel ook een paar pannen kunnen kopen en op je fornuis kunnen brouwen, bijvoorbeeld de BIAB methode. Veel vrijheid, neemt weinig ruimte in, relatief goedkoop, kun je vaak brouwen, en je spaart al snel (minimaal denk ik zelf) € 750,- uit.

Offline Walsingham

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Elke dag is brouwdag.
« Reactie #10 Gepost op: 04-02-2019 17:12 u »
Het zijn ketels die niet vaak voorbij komen tweedehands, en wanneer een Braumeister voorbij komt, betaal je vaak nog aanzienlijk. Wanneer je niet meer wilt blikbrouwen, zou je eventueel ook een paar pannen kunnen kopen en op je fornuis kunnen brouwen, bijvoorbeeld de BIAB methode. Veel vrijheid, neemt weinig ruimte in, relatief goedkoop, kun je vaak brouwen, en je spaart al snel (minimaal denk ik zelf) € 750,- uit.

Helemaal mee eens. Ik ben onlangs beginnen brouwen, en mijn enige aankopen zijn een molen (walsenmolen voor 80€), een BIAB-zak (€ 14), wat kroonkurken (€ 7 voor 500) en een kroonkurktoestel (€ 25). Daarnaast ook nog de ingrediënten uiteraard.
Mijn vader had nog een glazen gistingsfles liggen die hij voor wijn gebruikte en ik gebruik ook de soepketel van moeder.

Een opstelling voor 10 L bier die relatief goedkoop is er erg praktisch. Mijn brouwdagen duren 4 uur, het weinige afwas inbegrepen.

Ik raad aan wat goedkoper te beginnen, dan kan je geen spijt hebben ;)

Tags: