Nieuwe walsenmolen - niet goed geschroot?

Gestart door Hopsnor, 26-01-2019 19:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hopsnor

Hallo medebrouwers,

Morgen is mijn eerste brouwdag. Het enige wat ik nog miste was een moutmolen. Deze week heb ik er eentje (brewdog walsenmolen) over kunnen kopen van iemand. Zojuist getest, walsen afgesteld op ruimte van ongeveer een bankpas (1mm). Mout leek niet geplet, leek alsof er niks verandert was. Toen heb ik de ruimte ertussen heel klein gemaakt, maar het leek nog niet veel beter. Het kan aan mij liggen (beginnertje), maar ik wil het toch graag even checken.

Groet,
Hopsnor



Dund

Die is niet geschroot in ieder geval. Draai je de walsen wel tegen elkaar in? Niet dat je je boormachine verkeerd om hebt staan?

Irukandji

Heb je na het afstellen wel de walsen goed geborgd ???.
Anders enkele korrels erin doen kan je zien wat er gebeurd.

Hopsnor

Ik schaam me! Jullie hebben helemaal gelijk. Ik had mijn boor erop aangesloten en hij draaide niet naar de ene kant dus ging ervanuit dat de andere richting dan goed zou zijn. Nu met de hand gedaan en dat werkt prima. Morgen dus old school met de hand en daarna op zoek naar een oplossing voor de boor 😅 In ieder geval heel erg bedankt. Gelukkig geen miskoop en kan morgen gewoon doorgaan ;) greets Hopsnor.

(Slotje)

Irukandji

Ha ha ha ha schaam je vooral niet. Je moet je vooral schamen  voor een vraag die niet gesteld is 😀😀😀

Dund

Ik heb dat ook wel eens gehad maar je kan je boor toch ook instellen dat ie de andere kant op draait of heb je er eentje uit 1965 😀

OrangeDirk

Haha ik heb vandaag mijn eerste biertje gebrouwen en had precies hetzelfde alleen met de hand. Gewoon niet opletten en verkeerde kant opdraaien. Heel de molen opnieuw instellen om er achter te komen dat ik de verkeerde kant op draai.

Hopsnor

Blijkbaar heeft mijn schroefmachine uit het jaar 0 niet genoeg kracht om hem goed te schroten :D
Ach ja, ik hoefde uiteindelijk al niet meer te sporten. Weer een voordeel.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.