Is dit geschikt als eerste brouwexperiment

Gestart door Zambezi Special, 24-01-2019 13:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zambezi Special

Ik kan iemand deze set mee laten nemen
https://www.beerlab.co.za/collections/starter-beer-kits/products/summerblonde
Bij de andere typen staat dat je verder alleen een pan (9 liter) nodig hebt. Denk dat het hier is weggevallen met het kopiëren.
Ik kan geen verdere instructies vinden voor deze kit op de site,

Wat denken jullie: geschikt voor iemand die voor de eerste keer wil brouwen? Totaal geen ervaring (behalve met wijn maken)
Of toch even afwachten tot ik een bierpakket (extract) etc kan krijgen? (mijn originele plan)
Ik snap dat dit maar een 10 liter emmer etc is, maar die komt wel weer van pas voor wijnmaken etc.
Mijn 30 liter set, met alle toebehoren, heb ik over een paar maanden.
Dit zou puur zijn om de tijd te doden (en ervaring op te doen).
Ik vind het iets aan de dure kant, maar toch...

ciesvandekwis

Zal wat afhangen van wat je uiteindelijk wil. Komt op een € 40, maar ik zie dat er ook flessen in het pakket zitten? Kan je niet gewoon zelf wat bierflesjes reinigen en recycleren?

Zambezi Special

Dank je,
Ik heb op dit moment geen kroonkurken en kroonkurkapparaat, dus nee, flesjes reinigen heeft even geen zin.
Dat spul, en grotere emmers, hydrometer etc heb ik wel, maar niet hier (nog). Komt over een paar maanden.

Gaat me ook even niet zo zeer over de prijs, maar meer dat dit een moutpakket is.
En is dat geschikt voor een absolute beginner?

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Zambezi Special op 24-01-2019  18:22 uGaat me ook even niet zo zeer over de prijs, maar meer dat dit een moutpakket is.
En is dat geschikt voor een absolute beginner?
Hoe denk je die mout te gaan schroten?
Met de deegroller?

Zambezi Special

Het is een beginnerspakket, volgens mij.
Er staat dat het enige andere dat nodig iis, een grote pan is.
Ik neem dus aan dat er geen schroten bij komt kijken, maar dat het moutextract is en mout dat meegekookt wordt in een zak. Of het is geschrote mout.
Het staat er niet duidelijk...
Als het ongeschrote mout is, dan wordt het wachten tot mijn schrootmolen er is, of de lasagna roller gebruiken.

Zambezi Special

Gevonden:
"We will pre-crush your grain when the order has been placed."
Het is dus geschrote mout. Geen extract of zo.
Betekent denk ik ook dat het snel na bestellen gemaakt moet worden? Of blijft geschrote mout best lang goed?

chthon


marc0871

Goed afgesloten kan denk ik wel een paar dagen.
Een week zou al te lang zijn.
Hoe lang is de post daar doorgaans onderweg?

Zambezi Special

Dit zou met vrienden meekomen in de auto, 3000 km en nog wat stops onderweg.
Het pakket wordt dus niet aangeschaft.
Wel reinigingsmiddelen en wat ander spul
Bedankt voor de reacties

aldo

Citaat van: Zambezi Special op 24-01-2019  18:22 uDank je,
Ik heb op dit moment geen kroonkurken en kroonkurkapparaat, dus nee, flesjes reinigen heeft even geen zin.



Beugelflesjes zijn ook goed herbruikbaar! en dan heb je geen kroonkurkapparaat nodig.
Ook is er vast wel een hobbybrouwer in de buurt waar je (natuurlijk in ruil voor een gevuld flesje!! :) ) je een kurkapparaat een dagje mag lenen.

aldo

Citaat van: aldo op 25-01-2019  11:40 uBeugelflesjes zijn ook goed herbruikbaar! en dan heb je geen kroonkurkapparaat nodig.
Ook is er vast wel een hobbybrouwer in de buurt waar je (natuurlijk in ruil voor een gevuld flesje!! :) ) je een kurkapparaat een dagje mag lenen.


Oh zie nu dat je in Gambia zit? Dan is apparaat lenen inderdaad vast wat lastiger :) :)

Zambezi Special

Ja, apparaat lenen gaat niet en beugelflesjes zijn er ook niet...
Beetje gecompliceerd af en toe.
Ik heb het pakket niet besteld. Wel schoonmaakmiddelen en wat klein ander spul.

Het is Zambia trouwens. Gambia is een goeie 5000 km bij ons vandaan.
Gambia is oostkust, Noordelijk halfrond
Zambia is landlocked en Zuidelijk halfrond
En toch scheelt het maar 1 lettertje  ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.