Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 3e Dutch Craft Beer Conference  (gelezen 1018 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
3e Dutch Craft Beer Conference
« Gepost op: 23-01-2019 21:12 u »
Gisteren werd de 3e Dutch Craft Beer Conference gehouden in Den Haag.
Voor meer informatie over deze bijeenkomst zie https://craftbrouwers.nl/dutch-craft-beer-conference/

Heel wat Nederlandse bierbrouwers waren een dag bij elkaar. Craft, de Nederlandse vereniging voor ambachtelijke brouwerijen, had een mooi programma bedacht voor deze dag. Vanaf 10:00 uur tot 17:00 uur kon je als bezoeker kiezen uit 8 lezingen die gelijktijdig gehouden werden. Dat gaf flinke keuzestress bij mij. Bij mijn keuze heb ik mij vooral laten leiden door onderwerpen die voor ons als hobbybrouwer van belang zijn dan wel voor de hobbybrouwer die de stap wilt maken naar een professionele brouwerij.
Naast de lezingen was er ook een beurs met diverse bedrijven die hun diensten aanbieden aan de kleine brouwerijen.

Om deel te kunnen nemen moest ik overigens behoorlijk diep in mijn zakken graven. Als niet-lid van Craft moest ik 225 betalen exclusief BTW. Voor mij was dit hoge bedrag het waard. Ook omdat ik door deel te nemen met heel veel bekende en bevriende professionele brouwers kon spreken. En het ophalen van kennis over het brouwen van bier is iets waar ik geen genoeg van kan krijgen.

Hieronder een aantal foto's die ik gisteren gemaakt heb.

Als laatste een foto van medebeheerder Etienne

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline pincopallino

• Super lid
  • drink gezond
Re: 3e Dutch Craft Beer Conference
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2019 22:15 u »
Leuk foto's. En... iets geleerd?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2019 22:54 u »
Leuk foto's. En... iets geleerd?

Natuurlijk leer je op zo'n dag veel. Ik heb veel aantekeningen gemaakt naast de foto's.

Zo juist heb ik een bericht geplaatst over zaken die ik geleerd heb over Enzybrew 10. Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,33684.msg583391.html#msg583391

Op dit moment heb ik het wat druk om een volledig verslag te doen, maar ik zal op termijn zeker nog het een en ander met jullie delen.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #3 Gepost op: 24-01-2019 14:04 u »
Plos one artikel :D?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 24-01-2019 21:42 u »

Offline Rickske

• Vol lid
  • Land: aq
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #5 Gepost op: 25-01-2019 12:07 u »
Ziet er uit als een leuk en leerzaam evenement. Ben wel benieuwd naar je verdere verslagen over deze dag.

Offline HansvV

• Vol lid
  • Vis ook eens vr het net
« Reactie #6 Gepost op: 25-01-2019 12:20 u »
Wat bedoel je?

Waarschijnlijk de vraag of het artikel van Plos One (3e foto van boven) beschikbaar is?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #7 Gepost op: 25-01-2019 23:37 u »
Waarschijnlijk de vraag of het artikel van Plos One (3e foto van boven) beschikbaar is?

Daar wil ik een verslag over schrijven. Het was een zeer interessante presentatie die de nodige reacties teweeg bracht bij een vertegenwoordiger van een mouterij.

Online Johan_vL

• Vol lid
  • Van proberen kun je leren
« Reactie #8 Gepost op: 27-01-2019 15:27 u »
Mooie impressie Jacques, waarvoor dank! Het is inderdaad best wel prijzig....

Het artikel van Peters et al. (2017) wat in de foto's is te zien als presentatie, heb ik gedownload via de Universiteitsbibliotheek. Indien je een kopie in pdf wil kan ik je die sturen per email. Openbaar delen is verboden volgens de auteursrechten, 1 op 1 delen mag wel.

Brew on!  :brouwen:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #9 Gepost op: 27-01-2019 15:36 u »
Het artikel van Peters et al. (2017) wat in de foto's is te zien als presentatie, heb ik gedownload via de Universiteitsbibliotheek. Indien je een kopie in pdf wil kan ik je die sturen per email. Openbaar delen is verboden volgens de auteursrechten, 1 op 1 delen mag wel.

Het artikel heb ik al in mijn bibliotheek zitten, inderdaad uit 2017. Maar bedankt voor het aanbod.

Op dit moment komt het er nog niet van om een verslag van de presentatie te schrijven. Even te druk met andere dingen.

Tags: