Even voorstellen Gerben uit Twente

Gestart door Scheepsrecht, 21-01-2019 21:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scheepsrecht

Goedenavond!

Al ongeveer een half jaar lees ik mee op dit forum. Veel informatie gelezen, maar nog niet eerder de moeite genomen om me aan te melden en me te roeren in discussies. Nu toch.

Ik ben Gerben, woon in Twente omgeving Vriezenveen en (hobby)brouw inmiddels een half jaar onder de naam Scheepsrecht. mijn eerste brouwsel was een abdij brouwpakket van Brewferm met moutextract. Daarna meteen begonnen met een recept uit BrouwHulp en een tripel gebrouwen in een multifunctioneel keukenapparaat van Rational (max. 15 liter) en inmiddels overgestapt naar een Klarstein Mundschenk 50l elektrische brouwketel. Daarmee een American Pale Ale gebrouwen en inmiddels al klaar is voor consumptie. Als tweede brouwsel een tripel gemaakt op basis van mijn eerste tripel recept.

In het dagelijks leven ben ik docent (levensbeschouwing) op het voortgezet onderwijs. Ik houd zelf van traditionele bieren met een twist.

tdp

Gerben,

welkom op het forum, weer een Tukker erbij ;). Zoals je al gemerkt hebt, bevat dit forum een schat aan informatie. Via de zoekfunctionaliteit en de tags kun je heel veel vinden, maar ook makkelijk verdwalen. Voel vrij om vragen te stellen!

'Good goan' vanuit Rossum,

Teun

Chilobrachys

Hey Gerben, achternaam Schipper toevallig? Geloof dat ik je ken :)

Scheepsrecht

Citaat van: Chilobrachys op 21-01-2019  21:34 uHey Gerben, achternaam Schipper toevallig? Geloof dat ik je ken :)

Dat klopt inderdaad. Ben nu wel benieuwd wie er achter chilobrachys schuilgaat.


Chilobrachys

Matthijs T. we hebben samen op de Bakhuisschool gezeten  ;D

Oscar

Citaat van: Scheepsrecht op 21-01-2019  21:03 uIk ben Gerben, woon in Twente omgeving Vriezenveen

Welkom... dus in maart zie ik je op de gilde avond van Twents biergilde HAB ?

Scheepsrecht

Citaat van: Chilobrachys op 21-01-2019  22:15 uMatthijs T. we hebben samen op de Bakhuisschool gezeten  ;D

Grappig. Ik heb me weleens afgevraagd hoe het met je ging, leuk om elkaar hier
 te treffen. (Was in groep 3 / 4 toen je verhuist bent naar Wierden toch?)

Scheepsrecht

Citaat van: Oscar op 21-01-2019  22:16 uWelkom... dus in maart zie ik je op de gilde avond van Twents biergilde HAB ?

Waarschijnlijk niet. Andere bezigheden hebben meer prioriteit, maar mooi dat er zo'n gilde actief is in de regio. Tevens is Hengelo nog niet direct naast de deur.

Chilobrachys

Citaat van: Scheepsrecht op 21-01-2019  22:55 uGrappig. Ik heb me weleens afgevraagd hoe het met je ging, leuk om elkaar hier
 te treffen. (Was in groep 3 / 4 toen je verhuist bent naar Wierden toch?)

Nee joh, we zijn samen nog op kamp geweest in groep 7/8 ;D
Toen ik 21 was ben ik naar Wierden verhuisd.  ;)
Brouw je bij de Johanneshoeve of laat je broertje zich niet uit de keuken jagen?

Scheepsrecht

Citaat van: Chilobrachys op 21-01-2019  23:05 uNee joh, we zijn samen nog op kamp geweest in groep 7/8 ;D
Toen ik 21 was ben ik naar Wierden verhuisd.  ;)
Brouw je bij de Johanneshoeve of laat je broertje zich niet uit de keuken jagen?

Bedacht me inderdaad later dat je iemand anders bent. Zoon van Alie toch? En, volgens mij zat je bij mijn oudste broer Roelf-jan in de klas. En ja brouw inderdaad op de Johanneshoeve :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.