Even voorstellen: 3,14t

Gestart door 3,14t, 20-01-2019 16:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3,14t

Hallo forum Hobbybrouwen.nl,
ik ben Piet Liefting, en sinds afgelopen maandag heb ik me ingeschreven bij dit forum.
Dat maakte mij tot het meest verse lid op het bezoek gisteren bij forumtreffen.
Ik zat al regelmatig op deze site te kijken, en heb er al heel wat tips en wat recepten gelezen.

In 2012 ben ik begonnen met extractbrouwen, en dat heb zo'n kleine 5 jaar gedaan.
Toen heb ik de Bulldog Beerbrewer 25 aangeschaft en daar heb ik zo'n 2 jaar mee gebrouwen.
Deze heb ik doorverkocht aan een vriend (Hans007) en heb zelf de EasyBrew 30 aangeschaft.
Voornaamste reden was het kunnen programmeren van recepten.
Dat programmeren viel op zich wel mee, maar het opslaan bleek niet eenvoudig.
Uiteindelijk ben ik tegen een duidelijk filmpje aangelopen: .
Ook ben er ik achtergekomen dat je naast R1 t/m R9 ook R0 kunt opslaan.
Dat maakt dus 10 programmeerbare recepten ipv de 9 waar de handleiding het over heeft.

Ik brouw zo'n 6 a 7 keer in het jaar, en ben nog flink aan het aanleren.
"Verander water in bier"  heb ik nu voor de helft gehad, en dat was zeker niet het eerste boek.
Qua scheikunde ben ik een leek, dus van die termen krijg ik het af en toe Spaans benauwd.
Sinds '86 ben ik IT-er, en daarvoor heb ik 11 jaar in de meet en regeltechniek gezeten.
Mijn achtergrond is naast bovenstaande ook electronica en wiskunde.
Omdat gebruikersnaam Piet al in gebruik was (wie?,wie?) heb als wiskunde freak maar gekozen voor 3,14t.
Meer decimalen van Pi leken me niet handig...

Groet, Piet Liefting

Hans007

Hoi Piet, welkom makker!

Het is waar, als Piet mij zijn installatie niet had aangeboden dan had het brouwen bij mij nog plaatsgevonden in mijn dromen[emoji6]
Al veel van je opgestoken en biertjes van je genuttigd en dat met veel plezier[emoji106]
Inmiddels al heel wat liters bier gebrouwen in "jouw" Brewdog.

GroetS,
Hans

Jacques

Hallo Piet,

Leuk dat je nu ook 'echt' op het forum bent. Fijn je afgelopen zaterdag met je gesproken te hebben. Dat was heel plezierig.

ray81

Hey Piet

Welkom! Leuk dat je er zaterdag ook was!
Vlak voor de smeerpijp (erg lekker bier trouwens) hadden we het nog over een uitbreiding voor de Easybrew 30, heb hier het linkje voor je. Heb hem zelf ook besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/Weldless-Sight-Gauge-16-High-Temp-Food-Grade-Silicone-Washers-and-Tubing-homebrew-sight-gauge/32236262412.html
Nu maar hopen dat het zonder extra belasting door de douane komt haha.

3,14t

Het was zaterdag ook erg gezellig en erg leerzaam.
Leuk om ervaringen uit verschillende hoeken te horen.
Nogmaals dank voor de info voor de volume indicatie.
Hij komt toch wel een stukje boven de ketel uit.
Ik weet niet of dat zo handig is.
Misschien maak ik zelf wel iets met slang.
Groet, Piet

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.