Seef Super Cadix - Lage gisting, hoog op smaak

Gestart door Vincent-M, 20-01-2019 15:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vincent-M

Gisteren heb ik voor het eerst de Seef Super Cadix geproefd. Een heerlijk biertje! Ik ben er zo enthousiast over dat ik zelf ook wel eens zo'n bier zou willen brouwen. Zelf al gezocht of er iets van een recept beschikbaar is maar nog niks kunnen vinden. Info die ik over het bier heb kunnen vinden is:

  • Lage gisting
  • 100% graan
  • Gelaagd gehopt
  • 5 hopsoorten uit 3 continenten
  • Afgewerkt met dryhopping
  • Twee soorten gist (fusiefermentatie?)
Het is een heel fris biertje met een alcoholpercentage van 5,6%. Wie o wie zou een begin kunnen doen voor het maken van een recept? Zelf ben ik pas net begonnen met brouwen en zou niet weten hoe ik hier mee begin. Het hoeft voor mij niet helemaal hetzelfde bier te worden maar de stijl spreekt me erg aan: een fris bier met een karakteristieke hopsmaak. Het deed me ook denken aan de Hertog Jan Enkel. Ik hoor graag jullie ideeën! :biersmile:

Wallie

    Citaat van: Vincent-M op 20-01-2019  15:04 uGisteren heb ik voor het eerst de Seef Super Cadix geproefd. Een heerlijk biertje! Ik ben er zo enthousiast over dat ik zelf ook wel eens zo'n bier zou willen brouwen. Zelf al gezocht of er iets van een recept beschikbaar is maar nog niks kunnen vinden. Info die ik over het bier heb kunnen vinden is:

    • Lage gisting
    • 100% graan
    • Gelaagd gehopt
    • 5 hopsoorten uit 3 continenten
    • Afgewerkt met dryhopping
      • Twee soorten gist (fusiefermentatie?)



    Het is een heel fris biertje met een alcoholpercentage van 5,6%. Wie o wie zou een begin kunnen doen voor het maken van een recept? Zelf ben ik pas net begonnen met brouwen en zou niet weten hoe ik hier mee begin. Het hoeft voor mij niet helemaal hetzelfde bier te worden maar de stijl spreekt me erg aan: een fris bier met een karakteristieke hopsmaak. Het deed me ook denken aan de Hertog Jan Enkel. Ik hoor graag jullie ideeën! :biersmile:

    1 om het bier te laten vergisten en 1 bottelgist misschien?[/list]

    breda82

    Zoek op india pale lager dan ga je wel wat vinden op google.  Groot aandeel pilsmout, Amerikaanse hoppen en een lager gist. Geen karamelmout maar dat is mijn mening.

    Knobby

    Citaat van: Vincent-M op 20-01-2019  15:04 uGisteren heb ik voor het eerst de Seef Super Cadix geproefd. Een heerlijk biertje! Ik ben er zo enthousiast over dat ik zelf ook wel eens zo'n bier zou willen brouwen. Zelf al gezocht of er iets van een recept beschikbaar is maar nog niks kunnen vinden. Info die ik over het bier heb kunnen vinden is:

    • Lage gisting
    • 100% graan
    • Gelaagd gehopt
    • 5 hopsoorten uit 3 continenten
    • Afgewerkt met dryhopping
    • Twee soorten gist (fusiefermentatie?)
    Het is een heel fris biertje met een alcoholpercentage van 5,6%. Wie o wie zou een begin kunnen doen voor het maken van een recept? Zelf ben ik pas net begonnen met brouwen en zou niet weten hoe ik hier mee begin. Het hoeft voor mij niet helemaal hetzelfde bier te worden maar de stijl spreekt me erg aan: een fris bier met een karakteristieke hopsmaak. Het deed me ook denken aan de Hertog Jan Enkel. Ik hoor graag jullie ideeën! :biersmile:
    Vind het ook een heel lekker biertje. Zelf vermoed ik dat ze met die 2 soorten gist heel flauw 34/70 bedoelen

    Tags:

    Zoeken met Google op deze site.
    Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
    Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


    Het boek van de beheerder van deze site.