Aangenaam. Storm, Pieter Storm

Gestart door PieterStorm, 12-01-2019 08:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PieterStorm

Beste brouwers,

Na een jaar of twee hier meegelezen te hebben heb ik mezelf aangemeld. Zoals de titel al zegt, ik heet Pieter Storm. 29 jaar oud. Ik woon samen met mijn vriendin Aukje. We hebben twee kinderen, een tweeling van bijna twee. In het dagelijks leven werk ik als kok. In mijn vrije tijd wandel en fiets ik graag. Ook al heb ik vaak tijd te kort. Ik heb een paar keer gebrouwen (blikken) en ben aan het overwegen om een elektrische brouwketel aan te schaffen. Die Brewster Beacon spreekt mij erg aan. Mede door zijn aantrekkelijke prijs en zijn  upgrades t.o.v. een Easybrew/Brewmonk etc.

Ik hoop hier vooral veel te leren. Ik heb de boeken ´Verander water in bier´ en ´Bierbrouwen voor dummies´ inmiddels gekocht en doorgespit.

Groetjes,

Pieter Storm.

TeVeHa

Bier bestaat voornamelijk uit plantaardige producten: mout, hop, gist, enz., het is dus in feite een slaatje, dan kan het als kok zijnde toch niet meer verkeerd gaan zou ik zeggen.  ;) mvg

PieterStorm

Citaat van: TeVeHa op 12-01-2019  09:25 uBier bestaat voornamelijk uit plantaardige producten: mout, hop, gist, enz., het is dus in feite een slaatje, dan kan het als kok zijnde toch niet meer verkeerd gaan zou ik zeggen.  ;) mvg
Mijn brouwapparatuur is nog heel basic. Ik wil dus gaan voor kwaliteit, niet voor kwantiteit. En inderdaad, je hebt gelijk. Als kok moet het me gewoon gaan lukken.

Pieter.

Gossi

Welkom hier! Je hebt met die beide boeken en het forum en schat aan info. Je keus voor de Brewster is nog niet eens zo gek.
Wel zul je nog tegen veel praktische problemen aan lopen, maar met behulp van dit forum zijn die op te lossen. Veel succes.

mrbassman1974

Welkom en heel veel plezier Pieter!

Nick H.

Welkom Pieter,
Je hebt een leuke hobby gekozen. Als je eens bij iemand wil meekijken tijdens het brouwen, ik zit niet veraf.
 :proost2:

PieterStorm

Citaat van: Nick H. op 12-01-2019  15:24 uWelkom Pieter,
Je hebt een leuke hobby gekozen. Als je eens bij iemand wil meekijken tijdens het brouwen, ik zit niet veraf.
 :proost2:
Dankjewel Nick voor het aanbod. Ik zal deze optie zeker onthouden. Waar woont U? Ik woon net over de Nederlandse grens in Duitsland (Wegberg, kreis Heinsberg)

Lange1985

Welkom! Ik woon ook niet al te ver weg  :biersmile:

PieterStorm

Citaat van: Lange1985 op 12-01-2019  15:52 uWelkom! Ik woon ook niet al te ver weg  :biersmile:
Super! Kijk, dat is nu het verschil tussen meelezen en aanmelden. Krijg je informatie. Leuk! En ook U bedankt voor het aanbod!

Nick H.

Citaat van: PieterStorm op 12-01-2019  15:40 uDankjewel Nick voor het aanbod. Ik zal deze optie zeker onthouden. Waar woont U? Ik woon net over de Nederlandse grens in Duitsland (Wegberg, kreis Heinsberg)

Je mag rustig je en jij zeggen.... ik ben pas 57 hoor.
Ik zag dat je in Kreis Heinsberg woont.
Ik woon in Heerlen.

Ik brouw weliswaar ook pas een en een half jaar, maar wel al zo vaak gebrouwen dat ik wel wat dingetjes weet. Ik brouw nu met een Easybrew 30.

 :biersmile:

PieterStorm

Ik heb de Brewster Beacon gekocht!

Scorpionrose

Citaat van: PieterStorm op 17-01-2019  19:25 uIk heb de Brewster Beacon gekocht!

Daar ga je vast veel plezier aan beleven :biersmile:

Nick H.

Citaat van: PieterStorm op 17-01-2019  19:25 uIk heb de Brewster Beacon gekocht!

Alvast veel plezier gewenst met je ketel. Ik neem aan dat een van de eerste brouwsels een mooi Altbier zal zijn?

Gossi

Prachtig toestel! Tip: Maak je eerste brouwsel niet te ingewikkeld. Bijvoorbeeld dat probeer van Adrie Otte. Dan kun je rustig aan de ketel wennen en de ketel aan jou. Heb je ook brouwsoftware?

PieterStorm

Ik heb ook maar meteen een schrootmolen (met walsen) gekocht en 5 kilogram Pilsmout en 5 kilogram Pale Ale mout.
Verder Saaz hopbloemen en Safale US-05 korrelgist. Ik verwacht mijn bestelling ieder moment. Ik laat het bij mijn broer in Nederland bezorgen.
Ik begin met een SMaSH bier. Gewoon lekker eenvoudig beginnen. Ik heb verder denk ik alles in huis. Dompelkoeler, Corona kroonkurkapparaat, diverse digitale thermometers, roerspaan, siliconen slangen etc etc.

Erny

Succes en laat het ons weten of het gelukt is.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.