Even voorstellen: petit_poir aka Eric

Gestart door petit_poir, 16-01-2019 23:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petit_poir

Hallo allemaal,

Graag wil ik me even voorstellen op dit forum.
Mijn naam is Eric en ben een ontzettende (speciaal) bierliefhebber uit Sprang-Capelle.
Voor de verjaardag van mijn schoonvader hebben wij een bierpakket van de Hema gegeven.
Tijdens de kerst hebben wij dit bier gebrouwen. Erg leuk om te doen en de interesse is gelijk gewekt om dit thuis ook te gaan doen.
Mijn bedoeling is om veel te leren en dit forum is daar volgens mij de plek bij uitstek voor.

Mvg Eric / petit_poir

brouwmus

Welkom, Eric, en veel plezier bij het brouwen (en drinken) van je/jullie eigen bier!

Het forum is een grote bron van informatie en mocht je op zoek zijn naar iets waarvoor nog geen topic is, of als je niet kunt vinden wat je zoekt, dan kun je een nieuwe vraag stellen in het daarvoor betreffende subforum.
Voor de problemen waar iedereen in het begin tegenaan loopt (schoonmaken/desinfecteren van spullen, brouw- en vergistingsproces, enz.) kun je heel goed de tags gebruiken (menu bovenin het hoofdscherm), daarmee krijg je snel een lijst van topics die betrekking hebben op het onderwerp. Veel succes!

Groet,
John

Jacques

Citaat van: petit_poir op 16-01-2019  23:03 uHallo allemaal,

Graag wil ik me even voorstellen op dit forum.
Mijn naam is Eric en ben een ontzettende (speciaal) bierliefhebber uit Sprang-Capelle.
Voor de verjaardag van mijn schoonvader hebben wij een bierpakket van de Hema gegeven.
Tijdens de kerst hebben wij dit bier gebrouwen. Erg leuk om te doen en de interesse is gelijk gewekt om dit thuis ook te gaan doen.
Mijn bedoeling is om veel te leren en dit forum is daar volgens mij de plek bij uitstek voor.

Mvg Eric / petit_poir

Welkom Eric,

Naast het forum kun je ook lid worden van De Roerstok. Het is namelijk altijd leuk om hobbybrouwers persoonlijk te ontmoeten. Vanuit Spang-Cappelle ben je zo bij het onderkomen van De Roerstok op het industrieterrein in Tilburg-Noord. Gewoon de Efteling voorbij rijden.

De Roerstok bestaat dit jaar 35 jaar en al die tijd ben ik er lid van...

petit_poir

Citaat van: Jacques op 18-01-2019  00:18 uWelkom Eric,

Naast het forum kun je ook lid worden van De Roerstok. Het is namelijk altijd leuk om hobbybrouwers persoonlijk te ontmoeten. Vanuit Spang-Cappelle ben je zo bij het onderkomen van De Roerstok op het industrieterrein in Tilburg-Noord. Gewoon de Efteling voorbij rijden.

De Roerstok bestaat dit jaar 35 jaar en al die tijd ben ik er lid van...

Jacques, Tilburg is inderdaad "om de hoek" en ik heb zojuist even op de site van de Roerstok gekeken. Ziet er goed uit!
Toch ga ik eerst maar eens zelf een beetje aan de slag. Ondertussen wat spullen besteld zodat ik kan gaan beginnen met zelf brouwen in een grote pan gewoon in de keuken. Eerst zelf maar wat pionieren. Wie weet in de toekomst.

Bedankt voor de info.

Jacques

Citaat van: petit_poir op 18-01-2019  11:57 uJacques, Tilburg is inderdaad "om de hoek" en ik heb zojuist even op de site van de Roerstok gekeken. Ziet er goed uit!
Toch ga ik eerst maar eens zelf een beetje aan de slag.

Je hoef geen cursus bij De Roerstok gevolgd te hebben om lid te worden van deze club.
Zelf aan de slag gaan met je weg zoeken en lid zijn van De Roerstok gaan goed samen. Regelmatig worden er lezingen gegeven en zijn er proeverijen. En op elke clubavond kun je vragen stellen of bier laten proeven om zo feedback te krijgen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.