Nauwkeurigheid temperatuur in Easybrew 30

Gestart door Frank Cameron, 16-01-2019 19:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank Cameron

Beste brouwers,

Ik sta op het punt  om over te stappen van brouwen in ketels op branders naar een all in one systeem.
Na wat research op youtube vond ik een mooi filmpje die verschillende all in ons systemen vergelijkt. De low budget versie liet behoorlijke grote afwijkingen in de maischtemperatuur zien (met name ongelijke verschillen, dus ook moeilijk te corrigeren) De Grainfather deed het echter erg keurig.

Het volgende filmpje laat de verschillen mooi zien:



Zijn er mensen die ervaring hebben met de Arsegan easybrew 30 als het gaat om juiste temperatuur in de maischstappen? Dus of de daadwerkelijke temperatuur afwijkt van de ingestelde temperatuur?

Mocht je hier iets over weten hoor ik het graag!

Groeten Frank





Gossi

Dit filmpje heb ik ook gezien maar men heeft volgens mij verzuimd de temperatuur te kalibreren met de werkelijke temperatuur. De afwijkingen zijn vrij constant dus als men tegelijkertijd de + en de - ingedrukt houdt dan kan men de temperatuur corrigeren.

Frank Cameron

Citaat van: Gossi op 16-01-2019  19:13 uDit filmpje heb ik ook gezien maar men heeft volgens mij verzuimd de temperatuur te kalibreren met de werkelijke temperatuur. De afwijkingen zijn vrij constant dus als men tegelijkertijd de + en de - ingedrukt houdt dan kan men de temperatuur corrigeren.

Heb je ervaring met de Easybrew 30? Je kunt de temperatuur dus kalibreren?

Groet Frank

hobbybob

Ja dat kan inderdaad door de + en de - gelijktijdig in te drukken

Het beste bier brouw jezelf


Esterenbrouw

En staat deze kalibatie-mogelijkheid in de handleiding beschreven?

Scorpionrose

Citaat van: Esterenbrouw op 16-01-2019  21:08 uEn staat deze kalibatie-mogelijkheid in de handleiding beschreven?

Ja dit staat uitgebreid in de handleiding omschreven

Gossi

Soms heb je een filmpje die zich uitgeeft voor een zogenaamde keuringsdienst. Je kan veel beter het Easybrew topic doornemen en ook eventueel de Nederlandse gebruiksaanwijzing lezen. Dat zijn de echte gebruikers.

JoepH

Ik heb de temperatuur nagemeten en deze klopt netjes. Misschien enkele tiende verschil. De digitale kerntemperatuurmeter die ik heb als hobbykok sprong iets eerder een graadje omhoog. Ik heb het hier over ongeveer 10 seconden. De Easybrew van een vriend hebben we 1 graad bijgesteld. Echt tevreden dus. Een andere kennis had een bulldog (zie filmpje) voordat hij op een 50 liter Baumeister overstapte. Die bulldog had last van doorschieten tijdens het maischen. Als hij bij moest verwarmen schoot hij zo 4 graden door. Dat is bij de Easybrew te verwaarlozen. Je ziet ongeveer 0,5 graden doorschieten en dat vlak bij de sensor. In het maischbed is dat verwaarloosbaar.

Frank Cameron

Citaat van: JoepH op 16-01-2019  21:50 uIk heb de temperatuur nagemeten en deze klopt netjes. Misschien enkele tiende verschil. De digitale kerntemperatuurmeter die ik heb als hobbykok sprong iets eerder een graadje omhoog. Ik heb het hier over ongeveer 10 seconden. De Easybrew van een vriend hebben we 1 graad bijgesteld. Echt tevreden dus. Een andere kennis had een bulldog (zie filmpje) voordat hij op een 50 liter Baumeister overstapte. Die bulldog had last van doorschieten tijdens het maischen. Als hij bij moest verwarmen schoot hij zo 4 graden door. Dat is bij de Easybrew te verwaarlozen. Je ziet ongeveer 0,5 graden doorschieten en dat vlak bij de sensor. In het maischbed is dat verwaarloosbaar.

Oke, bedankt! hier heb ik iets aan! ik wil namelijk wel een ketel die een goede temperatuur registratie heeft en daar niet van afwijkt.
Dus nu de keuze.... Grainfather of easybrew ... scheelt een hoop geld

Sjoerd

Ik ben ook een beetje aan het twijfelen geslagen of ik geen easybrew moet aanschaffen, maar ik denk toch dat ik van gas over ga op inductie met 2 nieuwe pannen. Ook niet erg ingewikkeld en vind een keer roeren en bijverwarmen tijdens maischen niet echt een probleem

Gossi

De Grainfather heeft een moderne controller die je via je smartphone kan bedienen. Ook recepten kan je simpel downloaden. Bij de Easybrew moet je alles handmatig invoeren. Als je dat prijsverschil voor lief neemt? Betere bieren zul je niet krijgen!!!

Frank Cameron

Citaat van: Gossi op 16-01-2019  22:55 uDe Grainfather heeft een moderne controller die je via je smartphone kan bedienen. Ook recepten kan je simpel downloaden. Bij de Easybrew moet je alles handmatig invoeren. Als je dat prijsverschil voor lief neemt? Betere bieren zul je niet krijgen!!!

Ik dacht ook dat de bouwkwaliteit iets steviger is bij de Grainfather. Helaas heb ik dit niet zelf kunnen zien en voelen maar heb ik het van internet... Of dit dus echt zo is is maar de vraag.

lier

De maker van dit filmpje is iemand die nauwe banden met grainfather heeft en hoewel ik zeer tevreden ben met mijn Grainfather is deze test niet door een onpartijdige persoon uitgevoerd wat mij betreft.

Ik zou mijn mening in elk geval niet alleen op dit filmpje baseren

hobbybob

Heb laatst bij iemand 4 maischschema,s erin geprogrameerd en opgeslagen, die persoon hoeft alleen maar te kiezen.

45 - 63 - 72 - 78 - koken.

63 (20)- 72 (40) 78- koken

63(30)- 72(30)-78- koken

68(60)-78-koken

Meer schema,s heb je in principe niet nodig.

Het beste bier brouw jezelf


Frank Cameron

Citaat van: lier op 17-01-2019  13:53 uDe maker van dit filmpje is iemand die nauwe banden met grainfather heeft en hoewel ik zeer tevreden ben met mijn GF is deze test niet door een onpartijdige persoon uitgevoerd wat mij betreft.

Ik zou mijn mening in elk geval niet alleen op dit filmpje baseren

Dank voor je reactie. Hoe vind je zelf de bouwkwaliteit van je Grainfather? En heb je wellicht ook eens gebrouwen met de easybrew? Of kan je deze op een andere manier vergelijken?

Groet Frank

KooTjoo

Ik heb geen ervaring met de Easybrew maar ben een zeer tevreden gebruiker van de Grainfather. Ik ben begonnen met de standaard controller en heb de Grainfather later uitgebreid met de Connect Controller. Dit niet zozeer vanwege de app waarmee je e.e.a. kunt instellen en volgen maar meer vanwege het feit dat deze controller helemaal zelf het benodigde vermogen aanpast. Ik weet niet hoe de Easybrew dit regelt.

Daarnaast heb ik voor de Grainfather gebrouwen met een elektrische brouwketel waar ik koelde met een spiraalkoeler. De Grainfather heeft een tegenstroomkoeler wat ik persoonlijk prettiger vind werken maar hier lopen de meningen over uiteen.

Frank Cameron

Citaat van: KooTjoo op 17-01-2019  14:52 uIk heb geen ervaring met de Easybrew maar ben een zeer tevreden gebruiker van de Grainfather. Ik ben begonnen met de standaard controller en heb de Grainfather later uitgebreid met de Connect Controller. Dit niet zozeer vanwege de app waarmee je e.e.a. kunt instellen en volgen maar meer vanwege het feit dat deze controller helemaal zelf het benodigde vermogen aanpast. Ik weet niet hoe de Easybrew dit regelt.

Daarnaast heb ik voor de Grainfather gebrouwen met een elektrische brouwketel waar ik koelde met een spiraalkoeler. De Grainfather heeft een tegenstroomkoeler wat ik persoonlijk prettiger vind werken maar hier lopen de meningen over uiteen.

Dank voor je reactie. Hoe ervaar je de bouwkwaliteit van de GF? Dikte van het metaal en stevigheid van het geheel?

Groet Frank

KooTjoo

Citaat van: Frank Cameron op 17-01-2019  14:58 uDank voor je reactie. Hoe ervaar je de bouwkwaliteit van de GF? Dikte van het metaal en stevigheid van het geheel?

Groet Frank
Ik vind het een degelijk apparaat, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Tot nu toe zonder problemen gebrouwen met een redelijk constant rendement.

CeesM

Citaat van: Frank Cameron op 17-01-2019  07:18 uIk dacht ook dat de bouwkwaliteit iets steviger is bij de Grainfather. Helaas heb ik dit niet zelf kunnen zien en voelen maar heb ik het van internet... Of dit dus echt zo is is maar de vraag.
Gebruikers van de Grainfather kunnen niet zien of de bouwkwaliteit beter is dan van de Easybrew en andersom.
Mijn advies om een keertje naar Almere te gaan en daar naar de verschillen te kijken. Dan kan je gelijk je keuze inladen. ;)

Frank Cameron

Citaat van: CeesM op 17-01-2019  20:21 uGebruikers van de Grainfather kunnen niet zien of de bouwkwaliteit beter is dan van de Easybrew en andersom.
Mijn advies om een keertje naar Almere te gaan en daar naar de verschillen te kijken. Dan kan je gelijk je keuze inladen. ;)

Almere is voor mij helaas niet dichtbij. Kon niet kiezen dus heb toch maar de Grainfather besteld vanavond :)

lier

Als mijn GF kapot gaat koop ik direct een nieuwe en kijk niet eens naar een alternatief maar dat zegt helemaal niets over de kwaliteit van de andere ketels.
Ik heb ze tijdens een gezamenlijke brouwdag (verschillende ketels en traditioneel het zelfde recept brouwen) van het gilde wel gezien en ze zien er prima en degelijk uit hoor kwaliteit uiteindelijke bier zat niet veel verschil in.

Bovendien denk ik dat de sg's eenmaal gehaald, er meer in de vergisting te halen is dan in het verschil tussen de GF en brewmonk etc.

lier

Citaat van: Frank Cameron op 17-01-2019  20:35 uAlmere is voor mij helaas niet dichtbij. Kon niet kiezen dus heb toch maar de Grainfather besteld vanavond :)

Daar ga je geen spijt van hebben, succes en veel plezier ermee :biersmile:

Frank Cameron

Citaat van: lier op 18-01-2019  17:04 uDaar ga je geen spijt van hebben, succes en veel plezier ermee :biersmile:

Dankjewel! zal er vast veel plezier van hebben!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.