Mais of rijst hoeveelheden

Gestart door Grumpy, 13-01-2019 11:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy

Hallo, door de extreem gestegen bierprijzen moet ik weer aan mijn oude hobby gaan beginnen. Doordat ik in Gambia zit is het versturen van blikken elke maand niet echt een optie. Ben dus aan het kijken naar lokale ingredienten zoals mais en/of rijst. Nou ben ik niet echt een ervaren brouwer maar ben ook niet bang voor een leuk experiment. Heeft iemand enig idee hoeveel mais ik nodig heb voor ongeveer 60 liter bier, en hoeveel gist?

Jacques

Mais en rijst zijn ongemoute granen. Je hebt altijd enzymen nodig bij het brouwen van bier. Die zijn aanwezig in gemoute granen. Maar je kunt ook enzymen toevoegen. Dat laatste is niet erg ambachtelijk.

Is er in Gambia gerstemout beschikbaar?

Hier op het forum zijn diverse recepten te vinden met mais en rijst. Als je veel ongemoute granen gebruikt moet je mouten gebruiken met veel enzymen (lees licht gekleurde mouten).

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 13-01-2019  17:12 uMais en rijst zijn ongemoute granen. Je hebt altijd enzymen nodig bij het brouwen van bier. Die zijn aanwezig in gemoute granen. Maar je kunt ook enzymen toevoegen. Dat laatste is niet erg ambachtelijk.

Is er in Gambia gerstemout beschikbaar?

Of sorghum-mout?

Hopbier

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 13-01-2019  17:18 uOf sorghum-mout?

Goede vraag!

Grumpy

Citaat van: Jacques op 13-01-2019  17:12 uMais en rijst zijn ongemoute granen. Je hebt altijd enzymen nodig bij het brouwen van bier. Die zijn aanwezig in gemoute granen. Maar je kunt ook enzymen toevoegen. Dat laatste is niet erg ambachtelijk.

Is er in Gambia gerstemout beschikbaar?

Hier op het forum zijn diverse recepten te vinden met mais en rijst. Als je veel ongemoute granen gebruikt moet je mouten gebruiken met veel enzymen (lees licht gekleurde mouten).

Zal het met lokale middelen moeten doen. Gambia heeft  van zichzelf niks, dus alles moet geïmporteerd worden. Er wordt wel brood gebakken, dus met wat mazzel moet ik wel aan gerst kunnen komen.

remolen

Citaat van: Grumpy op 13-01-2019  17:40 uZal het met lokale middelen moeten doen. Gambia heeft  van zichzelf niks, dus alles moet geïmporteerd worden. Er wordt wel brood gebakken, dus met wat mazzel moet ik wel aan gerst kunnen komen.

Gerst zou dan dan nog moeten mouten. Lijkt me best ingewikkeld om dat zelf te doen.     

Jacques

Citaat van: Grumpy op 13-01-2019  17:40 uZal het met lokale middelen moeten doen. Gambia heeft  van zichzelf niks, dus alles moet geïmporteerd worden. Er wordt wel brood gebakken, dus met wat mazzel moet ik wel aan gerst kunnen komen.

Brood wordt meestal gebakken met tarwe... Maar daar kun je ook bier mee brouwen.

Overigens zal je rijsthulzen nodig hebben als je met rijst, mais en tarwe wilt brouwen. Het lukt je anders niet om het beslag te filteren...

CeesM


Grumpy

Citaat van: CeesM op 13-01-2019  23:01 uAnders vraag je toch een zak gerstemout bij de Banjul Breweries.
https://www.facebook.com/pg/BanjulBreweriesLtd/events/?ref=page_internal

Heb ik inderdaad al aan zitten denken. :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.