Vulpunten CO2-flessen CanDirect

Gestart door Trapkast, 16-01-2019 14:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trapkast

Hi forummers,

Is er toevallig iemand met een adresje voor het vullen van een CO2-fles (2kg) in de Achterhoek?  :-X

Wellicht is het een idee om in dit topic een overzicht met vulpunten te vormen?

haicoterbeek

Citaat van: Trapkast op 16-01-2019  14:13 uHi forummers,

Is er toevallig iemand met een adresje voor het vullen van een CO2-fles (2kg) in de Achterhoek?  :-X

Wellicht is het een idee om in dit topic een overzicht met vulpunten te vormen?
https://www.boerslastechniek.nl

haicoterbeek

Vandaag een lege CO2-fles (2 kg) van Braumarkt (niet hun eigen ruilsysteem) omgeruild voor een volle van Boers Lastechniek te Loerbeek (bij Didam-Achterhoek). Deze is onderdeel van hun eigen ruilsysteem.

Prijs: 7,50

Prima geholpen en snel weer onderweg.

NB:
Omruilen 10 kg fles kost daar 22,5

Hieronder tekst van hun website:

Koop - Ruil Cilinders


Koopcilinders technische en speciale gassen

Voor zowel bedrijven als kleinverbruikers (particulieren) hebben wij een koop-ruilsysteem voor cilinders (gasflessen) van technische en speciale gassen.

De voordelen van koopcilinders zijn o.a.:

u betaalt geen depotkosten
u betaalt geen milieutoeslag
u betaalt geen huur
u betaalt geen keuringskosten
de cilinder blijft uw eigendom
Als de cilinder leeg is, ruilt u deze om voor een volle cilinder en u betaalt alleen de vulling
Wij adviseren over de beste zuivere gassen en gasmengsels voor uw specifieke (las)processen. Industriële en beschermingsgassen voor metaalbewerking, maar ook propaan, koudemiddelen en zuurstof, stikstof en koolzuur voor andere toepassingen zijn snel leverbaar.

Voor meer informatie over ons koop-ruilsysteem neemt u contact met ons op of kom langs in onze showroom/winkel.
Wij zijn u graag van dienst!

Tjardo

€7,50 is een prima prijs, Brouwmarkt vraagt daar €19,95 voor.

Heeft iemand een idee waar ik in de buurt van Leiden mijn 2 kg CO2 fles van Candirect.eu kan laten vullen/omruilen? (volgens mij verkoopt Brouwmarkt dezelfde).

haicoterbeek

Citaat van: Tjardo op 08-03-2019  23:44 u€7,50 is een prima prijs, Brouwmarkt vraagt daar €19,95 voor.

Heeft iemand een idee waar ik in de buurt van Leiden mijn 2 kg CO2 fles van Candirect.eu kan laten vullen/omruilen? (volgens mijn verkoopt Brouwmarkt dezelfde).
Braumarkt vraagt over het algemeen veel geld voor basis chemicaliën. Veel van deze producten zijn elders goedkoper.

Sander van Dijk

Citaat van: haicoterbeek op 08-03-2019  21:14 uVandaag een lege CO2-fles (2kg) van Braumarkt (niet hun eigen ruilsysteem) omgeruild voor een volle van Boers Lastechniek te Loerbeek (bij Didam-Achterhoek). Deze is onderdeel van hun eigen ruilsysteem.

Prijs: 7,50

Prima geholpen en snel weer onderweg.

NB:
Omruilen 10kg fles kost daar 22,5

Hieronder tekst van hun website:

Koop - Ruil Cilinders


Koopcilinders technische en speciale gassen

Voor zowel bedrijven als kleinverbruikers (particulieren) hebben wij een koop-ruilsysteem voor cilinders (gasflessen) van technische en speciale gassen.

De voordelen van koopcilinders zijn o.a.:

u betaalt geen depotkosten
u betaalt geen milieutoeslag
u betaalt geen huur
u betaalt geen keuringskosten
de cilinder blijft uw eigendom
als de cilinder leeg is, ruilt u deze om voor een volle cilinder en u betaalt alleen de vulling
Wij adviseren over de beste zuivere gassen en gasmengsels vooruw specifieke (las)processen. Industriële en beschermingsgassen voor metaalbewerking, maar ook propaan, koudemiddelen en zuurstof, stikstof en koolzuur voor andere toepassingen zijn snel leverbaar.

Voor meer informatie over ons koop-ruilsysteem neemt u contact met ons op of kom langs in onze showroom/winkel.
Wij zijn u graag van dienst!
Is het CO2 bij hen foodgrade?

Martijn0172

Citaat van: Tjardo op 08-03-2019  23:44 u€7,50 is een prima prijs, Brouwmarkt vraagt daar €19,95 voor.

Heeft iemand een idee waar ik in de buurt van Leiden mijn 2 kg CO2 fles van Candirect.eu kan laten vullen/omruilen? (volgens mij verkoopt Brouwmarkt dezelfde).

Braumarkt ruilt alleen om als de cylinder bij hen is gekocht en vragen om bewijs. Daarbij geven ze aan (althans ongeveer en jaar geleden) dat ze andere cylinders hebben dan can direct.

Ik vul vaak bij Vitalfish in Boskoop. Die vragen 1,65e per 100gr. Vrij duur dus maar ik weet in de regio niet goedkoper. Ruilsysteem is wel meer mogelijk, onder andere bij de Sligro in Leiden. Ik ga binnenkort denk ik over stappen naar een 10kg cylinder omdat ik CO2 wat meer wil gaan gebruiken. Oa voor transport maar ook flushen van flessen, etc.

Tjardo

Citaat van: Martijn0172 op 09-03-2019  09:19 uBraumarkt ruilt alleen om als de cylinder bij hen is gekocht en vragen om bewijs. Daarbij geven ze aan (althans ongeveer en jaar geleden) dat ze andere cylinders hebben dan can direct.

Ik vul vaak bij Vitalfish in Boskoop. Die vragen 1,65e per 100gr. Vrij duur dus maar ik weet in de regio niet goedkoper. Ruilsysteem is wel meer mogelijk, onder andere bij de Sligro in Leiden. Ik ga binnenkort denk ik over stappen naar een 10kg cylinder omdat ik CO2 wat meer wil gaan gebruiken. Oa voor transport maar ook flushen van flessen, etc.

Hoe gaat dat vullen bij Vitafish? Kan je daar op wachten of moet je op een later tijdstip terugkomen om de gevulde cylinder op te halen?

Ik heb wel spijt dat ik niet gelijk voor een statiegeld fles van bv de Sligro ben gegaan maar vond €120 te veel geld omdat ik in een keer 2 keggen, slangen, koppelingen, drukregelaar en CO2 cylinder kocht

haicoterbeek

Citaat van: Martijn0172 op 09-03-2019  09:19 uIk ga binnenkort denk ik over stappen naar een 10kg cylinder omdat ik CO2 wat meer wil gaan gebruiken. Oa voor transport maar ook flushen van flessen, etc.
Dan is een 10 kg fles wel handig.

Om oxidatie te voorkomen pomp ik mijn bier met CO2 vanuit mijn CCT naar een keg.

De keg vul ik eerst volledig met water. Daarna druk ik deze met CO2 leeg. Zo weet ik zeker dat alle Zuurstof verdrongen is. Als de keg geheel gevuld is met CO2 dan vul ik de keg met bier, waarbij de CO2 ontwijkt. Als de keg gevuld is met bier staat er een laagje CO2 boven. Tijdens het consumeren van de keg gaat er weer 19 liter CO2 doorheen.

Prima methode om oxidatie te voorkomen. Alles bij elkaar kost een keg (vullen met CO2, vullen met bier, consumeren) bij een 10 kg fles 25 cent aan CO2. Bij een 2 kg fles kom je op 42 cent per keg.

60 flesje van een kroonkurk voorzien is 60*1,5 = 90 cent.




haicoterbeek

Citaat van: Tjardo op 09-03-2019  11:19 uHoe gaat dat vullen bij Vitafish? Kan je daar op wachten of moet je op een later tijdstip terugkomen om de gevulde cylinder op te halen?

Ik heb wel spijt dat ik niet gelijk voor een statiegeld fles van bv de Sligro ben gegaan maar vond €120 te veel geld omdat ik in een keer 2 keggen, slangen, koppelingen, drukregelaar en CO2 cylinder kocht
Kun je die eigen fles niet omruilen bij de Sligro? Ik kon mijn Braumarkt fles kosteloos omruilen voor een zelfde fles uit een ruilsysteem. Dit bij de firma Boers.

Martijn0172

Ik zal eens kijken of de sligro het accepteert maar ik heb er een hard hoofd in  :nut:

Citaat van: Tjardo op 09-03-2019  11:19 uHoe gaat dat vullen bij Vitafish? Kan je daar op wachten of moet je op een later tijdstip terugkomen om de gevulde cylinder op te halen?

Ze vullen hem, ze bieden wel aan om deze eerst in de vriezer te leggen, in een koude cylinder kan meer in, maar dat scheelt bij mij 200 gram. Wat ik vaak die is de ene dag brengen andere dag halen maar ik woon er 5 km van vandaan.

Op zich vind ik het niet erg dat ik dadelijk 2 cylinders heb, kan ik deze als reserve gebruiken wanneer de andere leeg is.

haicoterbeek

Citaat van: Sander van Dijk op 09-03-2019  00:42 uIs het CO2 bij hen foodgrade?
Wat houdt dat precies in. Dat het voedselveilig is begrijp ik maar wat is het verschil tussen industrieel CO2 en Foodgrade? Als ik daar op ga googelen kom ik veel tegenstrijdigheden tegen.

Appiehappie

Citaat van: Tjardo op 08-03-2019  23:44 u€7,50 is een prima prijs, Brouwmarkt vraagt daar €19,95 voor.

Heeft iemand een idee waar ik in de buurt van Leiden mijn 2 kg CO2 fles van Candirect.eu kan laten vullen/omruilen? (volgens mij verkoopt Brouwmarkt dezelfde).

Hallo Sjardo. Je kunt je CO2 fles laten vullen in Valkenburg bij Jongeneel transport.

https://www.jongeneel.com/contact

Zie bovenstaand adres. Wel even de fles in de vriezer of je laat je fles daar achter en zij doen de fles in de vriezer.

Als je fles volledig leeg is kost dat € 23,39 incl. btw (vorig jaar). Goede ervaring mee.

haicoterbeek

Een mailtje naar Linde Gas wordt zeker beantwoord. Zij kunnen je doorverwijzen naar de dichtstbijzijnde tussenpersoon.

https://www.linde-gas.com/en/index.html

hansHalberstadt

Citaat van: haicoterbeek op 09-03-2019  18:51 uWat houdt dat precies in. Dat het voedselveilig is begrijp ik maar wat is het verschil tussen industrieel CO2 en Foodgrade? Als ik daar op ga googelen kom ik veel tegenstrijdigheden tegen.
Waarschijnlijk precies dezelfde koolzuur en misschen ook nog wel precies dezelfde machines, maar foodgrade zal beschikken over een traceerbaar traject waar alle stappen levensmiddelen goedgekeurd zijn.     

Sander van Dijk

Citaat van: hansHalberstadt op 09-03-2019  19:37 uWaarschijnlijk precies dezelfde koolzuur en misschen ook nog wel precies dezelfde machines, maar foodgrade zal beschikken over een traceerbaar traject waar alle stappen levensmiddelen goedgekeurd zijn.   
Ik weet ook niet of het in de praktijk verschil maakt. Het kan zijn dat ze voor foodgrade bijvoorbeeld een filtertje iets vaker moeten vervangen.

Ik las ook dat ze voor sommige industriële toepassingen hele zuivere CO2 nodig hebben. Je zou denken dat je het dan ook wel voor consumptie zou kunnen gebruiken.

Citaat van: haicoterbeek op 09-03-2019  18:51 uWat houdt dat precies in. Dat het voedselveilig is begrijp ik maar wat is het verschil tussen industrieel CO2 en Foodgrade? Als ik daar op ga googelen kom ik veel tegenstrijdigheden tegen.
Weet ik dus niet. Ik heb die term wel eens gehoord i.c.m. met CO2, vandaar mijn vraag.

Een vriend van mij gebruikt in zijn bedrijf grote hoeveelheden CO2 voor het lassen. Dat CO2 is véél goedkoper. Gevoelsmatig zou ik dat niet in mijn bier willen hebben.

Dat gas kan ook veel goedkoper zijn,  omdat het met grote volumes tegelijk wordt verkocht. Ik weet het dus niet :)

Maar Ik blijf dus maar bij mijn 10 kg fles die ik voor €32,50 bij een slijter in de de buurt kan omruilen voor een volle fles.

Wildor

Citaat van: haicoterbeek op 09-03-2019  18:51 uWat houdt dat precies in. Dat het voedselveilig is begrijp ik maar wat is het verschil tussen industrieel CO2 en Foodgrade? Als ik daar op ga googelen kom ik veel tegenstrijdigheden tegen.
Zover ik weet is het uiteindelijk dezelfde  CO2 welke achter de komma erg zuiver is. Foodgrade CO2 kenmerkt zich door het gebruik van gereinigde, ontsmette cilinders. Dus als je je eigen CO2 cilinder laat bijvullen dan is het dus geen probleem zolang de cilinder van binnen in orde is.

Er bestaat wel een classificatie voor de zuiverheid van CO2, echter de meeste handelaren hebben vaak maar 1 soort (vaak goede kwaliteit) op voorraad en gebruiken die voor alles, behalve Foodgrade, tenzij ze de beschikking hebben over gereinigde cilinders. De handelaar moet je wel kunnen vertellen hoe zuiver de CO2 is die wordt geleverd.

De meeste verontreiniging in bijv 99,7% zuiver CO2 bestaat uit stikstof, zuurstof en water. Niet erg schadelijk voor je bier lijkt mij.

https://customer.linde.com/FIRSTspiritWeb/linde/LGNL/media/datasheets/NL-PIB-0018.pdf

William

hansHalberstadt

Ik begreep dat de koolzuur zoals die in de CO2 patronen zit om je banden op te pompen bv bij de Action olierestanten bevat. (althans iemand meldde dat het zo rook) Maar dat zal misschien komen door de afvulinstallatie met niet olievrije compressor oid. punt is dus vooral dat je het niet weet hoe het traject eruit ziet van waaruit de koolzuur verwerkt wordt.

Martijn0172

Citaat van: Appiehappie op 09-03-2019  19:09 uHallo Sjardo. Je kunt je CO2 fles laten vullen in Valkenburg bij Jongeneel transport.

https://www.jongeneel.com/contact

Zie bovenstaand adres. Wel even de fles in de vriezer of je laat je fles daar achter en zij doen de fles in de vriezer.

Als je fles volledig leeg is kost dat € 23,39 incl. btw (vorig jaar). Goede ervaring mee.

Goede tip! Ik ga altijd naar Jongeneel om mijn campinggasflessen te vullen, volgende keer neem ik mijn CO2 cilinder mee

Tjardo

Citaat van: Appiehappie op 09-03-2019  19:09 uHallo Sjardo. Je kunt je CO2 fles laten vullen in Valkenburg bij Jongeneel transport.

https://www.jongeneel.com/contact

Zie bovenstaand adres. Wel even de fles in de vriezer of je laat je fles daar achter en zij doen de fles in de vriezer.

Als je fles volledig leeg is kost dat € 23,39 incl. btw (vorig jaar). Goede ervaring mee.

Dat is mooi in de buurt, bedankt voor de tip...

Dirtbag

Niet specifiek voor candirect flessen, echter schijnen niet al te moeilijk te doen.

https://www.zapfanlagendoktor e.K., Küvenkamp 19, 46509 Xanten, Duitsland

Nu aquaria Veldhuis de deuren gesloten heeft is dit naar mijn weten een van de dichtstbijzijnde voor mij. Voordeel is dat ik onderweg bij een vriend van mij langs kan en ik haal ook wel eens boodschappen in Duitsland.

db

Trapkast

Citaat van: haicoterbeek op 08-03-2019  21:14 uVandaag een lege CO2-fles (2 kg) van Braumarkt (niet hun eigen ruilsysteem) omgeruild voor een volle van Boers Lastechniek te Loerbeek (bij Didam-Achterhoek). Deze is onderdeel van hun eigen ruilsysteem.

Prijs: 7,50

Prima geholpen en snel weer onderweg.
NB:
Omruilen 10 kg fles kost daar 22,5


Super bedankt Haico, daar ga ik binnenkort vanuit Hengelo Gld maar eens langs voor een hervulling  ;)

haicoterbeek

Citaat van: Trapkast op 19-03-2019  13:32 uSuper bedankt Haico, daar ga ik binnenkort vanuit Hengelo Gld maar eens langs voor een hervulling  ;)
Mooi! Dat is redelijk in de buurt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.