Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Sfeer op forum  (gelezen 3953 keer)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: Sfeer op forum
« Reactie #25 Gepost op: 17-01-2019 19:40 u »
Ik heb ook altijd met veel plezier en inzet deelgenomen aan het forum. Zelf nooit zo'n last gehad van negatieve sfeer, maar zie wel dat anderen er soms wel last van hebben. 

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2019 19:46 u »
Niet stiekem. Het bannen van Mark en Hans slaat nergens op! Alleen omdat een select groepje zich irriteerde aan hen zijn ze geband!
Ondanks dat ik me zelf ook regelmatig aan hen ergerde (nooit officieel geklaagd trouwens) vind ik een ban voor het leven ook wel ver gaan. Een tijdelijk ban van een paar weken voor de eerste keer vind ik meer op zijn plaats.

Offline remolen

• Senior lid
  • Bijen, Bier, honing, Mede.. allemaal zo lekker
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2019 19:51 u »
Ik heb op verschillende fora (is dat meerfout van forum?  :o) mee gedaan  gepost en gelezen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het hier altijd wel gezellig vind tot nu toe.

Ik heb op een forum, ga niet zeggen welke, zelfs mijn account verwijderd omdat er echt op elke vraag een paar negatieve azijnpis antwoorden kwamen. Dat ervaar ik hier veel minder of bijna niet!

Bedankt allen daarvoor... Ik voel met best eens een domme sukkel met mijn vragen maar negatief reageren is tot nu toe niet gebeurd.

Offline Erny

• Vol lid
  • Land: 00
  • Zoals het tapje thuis tapt, tapt het nergens
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2019 22:36 u »
Ik heb op verschillende fora (is dat meerfout van forum?  :o) mee gedaan  gepost en gelezen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het hier altijd wel gezellig vind tot nu toe.

Ik heb op een forum, ga niet zeggen welke, zelfs mijn account verwijderd omdat er echt op elke vraag een paar negatieve azijnpis antwoorden kwamen. Dat ervaar ik hier veel minder of bijna niet!

Bedankt allen daarvoor... Ik voel met best eens een domme sukkel met mijn vragen maar negatief reageren is tot nu toe niet gebeurd.
Ik zou hier negatief op kunnen reageren maar ben het eigenlijk wel met je eens. ;D

Offline Zedd

• Senior lid
  • Ik brouw meer dan ik drink.
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2019 23:17 u »
Ik gooi maar de bekende knuppel in het hoenderhok door een draadje te beginnen over de "sfeer" de laatste tijd op het forum. Het valt me meer en meer op dat er gemopperd wordt op van alles en iedereen terwijl ik het forum heb leren kennen als een gezellig forum waar mensen elkaar serieus nemen ongeacht welke vragen of opmerkingen ze plaatsen.

Onze huidige maatschappij gereflecteerd op dit forum...
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Voor een deel zie ik dat mensen het moeilijk vinden als iemand een andere mening heeft en daar bij blijft, ook al (b)lijken er goede argumenten voor een andere mening. Het mensen in hun waarde laten, ook al ben je het fundamenteel oneens, is een eigenschap die we aan het verliezen zijn. Het wordt meteen persoonlijk.

Daar staat tegenover dat juist op dit forum, ik veel discussies zie waar tegengestelde meningen niet leiden tot het afbranden van personen. Top!

Voor mij persoonlijk geldt, als ik het echt niet met iemands mening eens ben, haal ik mijn schouders op en blijf lekker eigenwijs. Een forum is niet de plek om diepgaande discussies te voeren, daarvoor is het medium te traag. Dat doe je mano a mano.

- Zedd

Offline MikeG

• Senior lid
  • Oefening baart kunst :-)
    • Zonzeels Redding
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2019 10:55 u »
Onze huidige maatschappij gereflecteerd op dit forum...
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Voor een deel zie ik dat mensen het moeilijk vinden als iemand een andere mening heeft en daar bij blijft, ook al (b)lijken er goede argumenten voor een andere mening. Het mensen in hun waarde laten, ook al ben je het fundamenteel oneens, is een eigenschap die we aan het verliezen zijn. Het wordt meteen persoonlijk.

Daar staat tegenover dat juist op dit forum, ik veel discussies zie waar tegengestelde meningen niet leiden tot het afbranden van personen. Top!

Voor mij persoonlijk geldt, als ik het echt niet met iemands mening eens ben, haal ik mijn schouders op en blijf lekker eigenwijs. Een forum is niet de plek om diepgaande discussies te voeren, daarvoor is het medium te traag. Dat doe je mano a mano.

- Zedd

Mee eens! Ik moet zeggen dat ik tot voor kort met erg veel plezier hier post geplaatst heb en gelezen hebt en een onschatbare waarde aan informatie heb kunnen vergaren. Alleen viel het mij op dat de laatste tijd er meer negatief gesproken wordt onderling (lang niet door iedereen) en zou het zo ontzettend jammer vinden als dit de trend wordt hier want juist de vriendelijkheid en behulpzaamheid op dit forum spreekt/sprak mij enorm aan.

Offline pincopallino

• Super lid
  • drink gezond
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2019 11:50 u »
Het valt mee in vergelijk met een aantal jaren geleden...

Offline Broeky

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #32 Gepost op: 12-02-2019 22:10 u »
Ik vind het erg goed dat er bij dit onderwerp even (zeker niet te lang, daar vind ik het nog steeds te gezellig voor  :biersmile: ) stil gestaan wordt. Ik heb zelf gelukkig absoluut geen enkele keer gehad dat ik een reactie op of n.a.v. mijn reactie als negatief ervaren heb. Wel heb ik gemerkt dat anderen dit wel hebben ervaren.

Offline ciesvandekwis

• Super lid
  • Land: be
  • napalm is er nog palm
    • De Gentse Biervereniging
« Reactie #33 Gepost op: 13-02-2019 09:36 u »
Er is in enkele jaren natuurlijk héél wat veranderd qua 'affordability' van brouwen:

- meer online winkels en meer concurrentie, ook uit China edm
- explosie van aanbod ingrediënten, hoppen, maar ook additieven
- evolutie van zelfbouw installaties naar all in one ketels, in quasi elke prijsklasse
- 'concurrentie' van facebookgroepen over brouwen
....
Maakt allemaal dat nieuwkomers  er minder 'in geraken' en zo onze reguliere gebruikers leren kennen, de noodzaak om veel vragen te stellen is allemaal wat minder geworden door de omnipresente apps en bvb een Brewdog die alle recepten plug&play online gooit.
Het ambacht is er zo stilaan wat van af. Toch vind ik het hier nog altijd gesjellig hoor  :brouwen:.
We moeten er misschien ook maar es werk van maken om samen met het Vlaams forum een paar meet&greets te organiseren.

ps: wie het nog niet kende: https://vlaamshobbybrouwforum.be/forum/

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #34 Gepost op: 14-02-2019 20:37 u »

Hier sluit ik mij ook bij aan.

Van de vele fora die er bestaan op de intertubes is, zit dit forum qua netheid redelijk hoog.
Des te meer reden om het zo te houden!

Ik betrap mij er zelf ook vaak op. Via schriftelijke correspondentie ga je snel heel fel reageren. Als je het ergens niet mee eens bent kun je immers niet even snel om clarificatie vragen. Dus ga je direct hakken.

Offline middelaersch

• Boven 10 berichten
  • *
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #35 Gepost op: 15-02-2019 00:20 u »
Ik ben het hier ook mee eens. Ik lees regelmatig op andere fora ( m.n. over IT en keramiek), en zie daar nogal eens dat leden op een 'pissige' manier op elkaar reageren. Dat gebeurt hier veel minder. Natuurlijk komt er wel eens iemand  wat onbehouwen uit de hoek, maar over het geheel genomen vind ik de sfeer hier goed, en er is ook veel kennis aanwezig.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #36 Gepost op: 15-02-2019 08:25 u »
Misschien voelen brouwers zich toch wat meer met elkaar verbonden dan andere fora.

Tags: