Algemeen > Algemeen

Mais of rijst hoeveelheden

(1/2) > >>

Grumpy:
Hallo, door de extreem gestegen bierprijzen moet ik weer aan mijn oude hobby gaan beginnen. Doordat ik in Gambia zit is het versturen van blikken elke maand niet echt een optie. Ben dus aan het kijken naar lokale ingredienten zoals mais en/of rijst. Nou ben ik niet echt een ervaren brouwer maar ben ook niet bang voor een leuk experiment. Heeft iemand enig idee hoeveel mais ik nodig heb voor ongeveer 60 liter bier, en hoeveel gist?

Jacques:
Mais en rijst zijn ongemoute granen. Je hebt altijd enzymen nodig bij het brouwen van bier. Die zijn aanwezig in gemoute granen. Maar je kunt ook enzymen toevoegen. Dat laatste is niet erg ambachtelijk.

Is er in Gambia gerstemout beschikbaar?

Hier op het forum zijn diverse recepten te vinden met mais en rijst. Als je veel ongemoute granen gebruikt moet je mouten gebruiken met veel enzymen (lees licht gekleurde mouten).

Drents Hopbier:

--- Citaat van: Jacques op 13-01-2019  17:12 u ---Mais en rijst zijn ongemoute granen. Je hebt altijd enzymen nodig bij het brouwen van bier. Die zijn aanwezig in gemoute granen. Maar je kunt ook enzymen toevoegen. Dat laatste is niet erg ambachtelijk.

--- Einde van citaat ---

Of sorghum-mout?

Hopbier

Jacques:

--- Citaat van: Drents Hopbier op 13-01-2019  17:18 u ---Of sorghum-mout?

--- Einde van citaat ---

Goede vraag!

Grumpy:

--- Citaat van: Jacques op 13-01-2019  17:12 u ---Mais en rijst zijn ongemoute granen. Je hebt altijd enzymen nodig bij het brouwen van bier. Die zijn aanwezig in gemoute granen. Maar je kunt ook enzymen toevoegen. Dat laatste is niet erg ambachtelijk.

Hier op het forum zijn diverse recepten te vinden met mais en rijst. Als je veel ongemoute granen gebruikt moet je mouten gebruiken met veel enzymen (lees licht gekleurde mouten).

--- Einde van citaat ---

Zal het met lokale middelen moeten doen. Gambia heeft  van zichzelf niks, dus alles moet ge´mporteerd worden. Er wordt wel brood gebakken, dus met wat mazzel moet ik wel aan gerst kunnen komen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie