Waar kan je lokaal een stukje CO2 slang kopen?

Gestart door ChrisK, 12-01-2019 15:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChrisK

Ok, ik snap dat alle mogelijke slangen bij de brouwwinkels en diverse webshops goed te krijgen zijn, maar ik heb momenteel eigenlijk alleen een metertje CO2 slang (7/8 mm) nodig voor het tap-bouw-klusprojectje en als het niet hoeft rij ik daar liever niet helemaal voor naar Almere vanuit Utrecht. Ik zou graag dit weekend wat testjes doen dus een paar dagen wachten op een bestelling is ook niet ideaal. Is zoiets niet ook ergens lokaler te krijgen? Ik zou niet weten waar, maar misschien heeft iemand een goede tip?

Ik heb alleen nog sliliconenslang of slangen met veel grotere diameter liggen en een testje met een siliconenslang laat zien dat die daar duidelijk niet geschikt voor zijn (mooi ballonnetje)...

Irukandji

Hornbach geen optie? Heeft veel vijver spullen en ook voor beluchting.

PieterStorm

Citaat van: ChrisK op 12-01-2019  15:01 uOk, ik snap dat alle mogelijke slangen bij de brouw-winkels en diverse webshops goed te krijgen zijn, maar ik heb momenteel eigenlijk alleen een metertje CO2 slang (7/8 mm) nodig voor het tap-bouw-klusprojectje en als het niet hoeft rij ik daar liever niet helemaal voor naar Almere vanuit Utrecht. Ik zou graag dit weekend wat testjes doen dus een paar dagen wachten op een bestelling is ook niet ideaal. Is zoiets niet ook ergens lokaler te krijgen? Ik zou niet weten waar, maar misschien heeft iemand een goede tip?

Ik heb alleen nog sliliconenslang of slangen met veel grotere diameter liggen en een testje met een siliconenslang laat zien dat die daar duidelijk niet geschikt voor zijn (mooi ballonnetje)...
Een aquariumwinkel misschien? Ik gok maar wat hoor...

ChrisK

Maar zijn de slangen die bedoeld zijn voor een aquarium wel voedselveilig of zijn hier andere standaarden voor? Ik heb geen idee...

PieterStorm

Citaat van: ChrisK op 12-01-2019  15:51 uMaar zijn de slangen die bedoeld zijn voor een aquarium wel voedselveilig of zijn hier andere standaarden voor? Ik heb geen idee...
Moeten ze dan voedselveilig zijn? Je gaat toch niks verwarmen? Volgens mij maakt dat niet uit, maar zeker weten doe ik het ook weer niet. Zo´n CO2 slang, is die niet gewapend?

ChrisK

Geen idee. De koolzuur die je er doorheen jaagt gaat wel je vat in dus als het onderweg iets meeneemt wat je niet in je bier wil hebben lijkt dat me niet geweldig. Maar goed, ik heb geen idee of dit uberhaupt een issue is vandaar dat ik het vraag  :).

Dirtbag

Citaat van: ChrisK op 12-01-2019  16:01 uGeen idee. De koolzuur die je er doorheen jaagt gaat wel je vat in dus als het onderweg iets meeneemt wat je niet in je bier wil hebben lijkt dat me niet geweldig. Maar goed, ik heb geen idee of dit uberhaupt een issue is vandaar dat ik het vraag  :).

Aquariumwinkel is voor nu een redelijk goede mogelijkheid.

Als ze voedselveiligheid testen dan doen ze dat meestal op ratten en zebravisjes. De visjes zouden anders ook de chemicalien uit de slang inademen en er aan kapot gaan.

Ik zou wel adviseren om na de testen met een bestelling wat echte tapslangen te kopen.

db

ChrisK

Klinkt goed. Dan ga ik nog even langs de intratuin of hornbach en bestel ook wat. Dank voor het meedenken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.