Inline CO2 infusie met steentje

Gestart door jerovan, 08-01-2019 15:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerovan

Ik wil mijn keg liever niet carboniseren door het een week lang te verbinden met mijn CO2 cilinder. Ik ben bang voor lekkage  (bij de ball unlock ) en dan kan ik een nieuwe fles  CO2 kopen ) Ik zag op ebay dit ding waarmee je inline kunt carboniseren: https://www.ebay.nl/itm/2-Micron-1-2-MPT-Homebrew-Inline-Aeration-Oxygenation-Diffusion-Stone/332552118408?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Hiermee zou je  binnen het uur een keg kunnen carboniseren met behulp van een goedkoop membraampompje.
Je circuleert het bier via een slang en pompje  tussen in en out van de keg.
Is dit een optie of is het af te raden (infectiegevaar, overcarbonisatie)?

Etn82

Als het je alleen om een potentieel lek gaat. Kan je ook gewoon dagelijks je keg op de juiste druk zetten. Dus niet aangesloten laten zitten, maar steeds opnieuw op druk brengen.

Of een andere simpele optie is, om de keg aangesloten op de koolzuur plat te leggen en te rollen. Op die manier forceer je de koolzuur in het bier. Dit doe ik zelf altijd, en bij bier van 10 ÂșC weet ik dat het na 5 min. rollen het gewenste koolzuurniveau heeft. Maar dat kan afhankelijk van jouw tapinstalllatie en  jouw persoonlijke voorkeur natuurlijk verschillen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.