Keramische kookplaat 1 pits

Gestart door Sjoerd, 08-01-2019 00:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjoerd

Besten, ik heb een tijdje geleden een topic gezien waar gebrouwen werd op een 1 pits keramische kookplaat. Ik meen 2500 W. Ik kan het niet meer vinden, maar als iemand voor mij een goede suggestie heeft, dan hoor ik het graag. Ik wil er een batch van zo'n 30 liter op kunnen brouwen. Ik brouw nu wel eens in een weckketel 1800 W 27 L, maar ik vind daarvan de capaciteit en de power te klein. Alvast bedankt voor de reacties!

mbroek

Ga voor inductie, dat heeft een veel beter rendement.  Hendi maakt degelijke platen.


HansvV

Ik nam enige tijd geleden op MP een keramische plaat voor laboratorium toepassing van Schott over. Regelbaar, 1800 Watt. Ik brouw met een Grainfather, maar heb die plaat geprobeerd met een 25 liter RVS-pan, vol water. Had ik in no-time aan de kook, ben er dus wel tevreden over. Ik zou wel zoeken naar een industriële kwaliteit, iets dat tegen een stootje kan.

Sjoerd

Is 2000 W genoeg voor uiteindelijk 30 L wort? Of gaat het met 3500 W veel prettiger?

Martijn0172


HansvV

Citaat van: Sjoerd op 08-01-2019  16:45 uIs 2000W genoeg voor uiteindelijk 30L wort? Of gaat het met 3500W veel prettiger?

Nou ja, zoals gezegd, met die 1800 W die ik heb ging met de 25 liter pan behoorlijk vlot. Dan zal 3500 W nog veel vlotter gaan, bedenk dat hij dan ook wel een lage stand moet hebben die laag genoeg is om wat warm te houden i.p.v. dat het gelijk de pan uit vliegt. Ik kook er ook vloeistoffen op in mijn (glazen) Erlemeijers en bekerglazen. Dan is het wel fijn wanneer hij ook wat minder hard kan. En of glas werkt op inductie....? Wel op mijn keramische in ieder geval.

Sjoerd

Heb er net een gekocht op marktplaats, 3500 W met verschillende standen, dank voor de tips!

Sjoerd

Ik heb de Hendi 3500 W met verschillende standen net binnen en even getest, wat een topding! Nu nog een paar goede pannen regelen. Ik wil graag 2 x 40 literpannen met kraan, waarvan 1 een thermolaag heeft en een filter. Als iemand goede suggesties heeft, dan hoor ik het graag!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.