Mijn ervaring met deze doppen is dat het veel uitmaakt voor de smaak van je bier.
Bij een NEIPA die ik een tijdje geleden gebrouwen heb een vergelijkende test gedaan. De flessen die voorzien zijn van zuurstofabsorberende kroonkurken zijn duidelijk frisser van smaak dan die met gewone kroonkurken.
Bruinkleuring bij dit bier valt mee (alleen hoppellets gebruikt voor het koudhoppen). Bij een andere versie met hopbloemen zie ik wel een sterke verkleuring.
Mijn ervaring is anders. Mijn laatste neipa is helaas aardig bruin verkleurt ondanks die doppen dus ik vermoed dat er op een ander moment toch teveel zuurstof inslag is geweest en de dopjes hielpen niet veel. De smaak was overigens wel goed, geen karton oid dus misschien wel positieve invloed op smaak.
De neipa die ik daarvoor had gebrouwen had er helemaal geen last van zelfs na bijna een jaar geen verkleuring en die had geen speciale doppen.
Die dopjes zullen misschien een heel klein beetje helpen maar bij mij zat het ergens anders denk ik wat niet meer te verhelpen was door een dopje.
Ongeveer zelfde recept gebruikt bij de laatste (alleen meer haver en iets meer dryhop)
Overigens als je met het lampje van de telefoon schijnt is hij wel knalgeel, verkleuring houden ze in ieder geval niet tegen.