Hallo, Zambezi Special hier

Gestart door Zambezi Special, 07-01-2019 08:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zambezi Special

Even een snelle voorstelronde:
Geboren en getogen in Nederland, maar inmiddels 20 jaar weg.
In mijn studententijd veel wijn gemaakt en ook het een en ander gedestilleerd. Daarmee gestopt vanwege vele verhuizingen etc.
Ik wil nu de draad weer oppakken en wijn maken en bier gaan brouwen. Wijn wordt moeilijk omdat er niet veel (voordelig) fruit is, behalve tomaten.
Bier dus.
Gaat ook lastig worden want er zijn nogal wat beperkingen. Daar volgt een aparte post over.
Ik heb dus nogal wat hulp nodig, zelfs na het lezen van de beginners wiki ;)


Jacques

Welkom op het forum.

Zie ik het goed? Woon je in Zambia?
Ik heb Afrika nooit bezocht maar ik had het idee dat in dat deel van Afrika volop fruit beschikbaar is...

Zambezi Special

Zambia inderdaad.
Fruit is helaas vrij duur hier en de seizoenen voor mango en litchi zijn maar heel kort. Ananas is ver in het noorden en dus ook duur.
Bananen hebben we meer dan genoeg, maar bananenwijn is niet echt een succes.
Appels groeien hier niet. Citrus wel. Papaja groeit hier ook goed.
Veel fruit wordt geimporteerd vanuit Zuid Afrika.

Vruchtgroenten doen het hier redelijk tot goed, vandaar mijn tomaat opmerking.

Er is een redelijke keuze aan wijn (wel duur), maar bier is alleen pils, vandaar mijn keuze om daar naar te kijken. En met die apparatuur kan ik uiteraard ook wijn maken....

wiliam

Welkom Zambezi Special,
Voor elk probleem is een oplossing.
Zoek eens op Tomatenwijn. Met een beetje geluk, kun je daar een goed product van maken.

Zambezi Special

Dank je William,
Ik heb al wat zitten lezen over tomatenwijn en, hoewel ik de voorkeur geef aan rode wijn, sluit ik zeker niet uit dat ik dit ga proberen.
Even wachten tot de tomaten wat goedkoper zijn ;)

De nadruk gaat eerst op bier liggen. Dit wordt brouwen met een bierpakket of moutpakket en zodra ik de benodigde spullen hiervoor bestel, zal ik zeker ook wat wijngist bestellen.

Een vriend van mij (in Nederland) is net begonnen met wijn maken en dan komt toch het gevoel terug dat ik dit ook weer op moet pakken....

P3SM

CiteerBananen hebben we meer dan genoeg, maar bananenwijn is niet echt een succes.

Wellicht is bananenbier een idee?

Zie: Mongozo Banana

Zambezi Special

 ;D
Ik zal er eens naar kijken
Ik heb ooit bananenwijn gemaakt en dat was niet te drinken (dat was nog in Nederland).
Een buurman (verre buur) maakte hier ook bananenwijn en dat was nog erger dan die van mij...
Bier heb ik nog niet aan gedacht.
Ik hou eigenlijk helemaal niet van bananen...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.