Etiketten van Brouwerij Korenbocht

Gestart door PDGRRR, 14-03-2023 23:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PDGRRR

Omdat ik laatst per abuis de doos met m'n (nog niet zo) oude etiketten bij het oud-papier had gegooid was het tijd voor een nieuw ontwerp:

Etiket 2023.png
 
Ik heb m'n ontwerp op stickers van 74x105 laten drukken, die passen mooi op zowel 33 cl als 75 cl flessen. Het huidige ontwerp is een beetje een combinatie van de voorgaande versies. De 2015-versie vond ik een beetje te simpel met enkel het logo op het korenveld. Voor de 2021-versie wilde ik wat meer grafische elementen toevoegen, misschien uiteindelijk iets té veel en daarnaast bleek deze op papier best veel wit te bevatten waardoor ik 'm wat "goedkoop" vond ogen. In beide etiketten zaten wel elementen die ik leuk vond, dus die heb ik samengebracht in mijn huidige ontwerp met nog wat nieuwe ideeën.

Bij de eerste 2 versies  printte ik de naam van het bier met mijn inktjetprinter op het etiket, dat gaf nog wel eens wat geklooi met de uitlijning van m'n inktjetprinter en uitgedroogde inktpatronen, et cetera. Dankzij een afgedankte Dymo-labelprinter van m'n werk kan ik nu de naam op een label printen en die op het etiket plakken. Het voordeel hiervan is dat ik aanvullende info (% alcohol en botteldatum) mooi klein op het label kan toevoegen en als er een speciale editie is ("oak aged" of "infused") kan ik simpel een klein extra etiketje maken.


Closeup.png

Lineup.png

Versie 2021:
Etiket 2021.jpg

Versie 2015:
Etiket 2015.png

Proost.png     

De Hopman

Handig, zo'n extra label met alle specifieke info.
Heb moeten gniffelen toen ik 'bevat ingrediënten' las  ;D

joenedu

Ik gniffelde ook, 'bevat uitsluitend ingrediënten'  ;D
Handig hoor! Kunnen deze ook hergebruikt worden, oftewel gaan die naam labels er een beetje makkelijk af?

Theo Mol

Hier ook. Ik gebruik ook ingrediënten en verder niets.

Het oudste etiket en het nieuwste vind ik mooi.
Met het middelste is iets aan de hand, op het scherm vind het er mooi uitzien maar op de flessen niet zo. Dat heb ik bij mijn eigen etiketten ook wel eens, maar ik maak ze per brouwsel en dat is na een paar maanden op.

Is "bocht" wat ik denk of heeft het een plaatselijke betekenis?
Hier in de buurt wordt "gouden bocht" gebrouwen, een verwijzing naar de Amsterdamse grachtengordel.

PDGRRR

Citaat van: joenedu op 15-03-2023  08:26 uKunnen deze ook hergebruikt worden, oftewel gaan die naam labels er een beetje makkelijk af?

De etiketten zelf zijn vrij goedkoop en van papier, de labels daarentegen zijn weer gemaakt om lang mee te gaan en als je die los wilt peuteren trek je het etiket kapot. Ik kan bij hergebruik wel een nieuw label over de oude plakken en die gaat er vervolgens wel eenvoudig af.

PDGRRR

Citaat van: Theo Mol op 15-03-2023  09:26 uMet het middelste is iets aan de hand, op het scherm vind het er mooi uitzien maar op de flessen niet zo.

Dat vond ik ook al vrij snel, ik denk omdat het witte er zo op ligt. Achter dat blokkenpatroon zit overigens ook dat korenveld.

Schermafbeelding 2023-03-15 153356.png
Schermafbeelding 2023-03-15 153320.png 


Citaat van: Theo Mol op 15-03-2023  09:26 uIs "bocht" wat ik denk of heeft het een plaatselijke betekenis?
Hier in de buurt wordt "gouden bocht" gebrouwen, een verwijzing naar de Amsterdamse grachtengordel.

Korenbocht is de straatnaam waar de scouting zit waar het plan om zelf eens een biertje te gaan brouwen werd geopperd. Voordat er überhaupt een druppel bier gebrouwen was had ik de naam al voor het oprapen en de dubbele betekenis in combinatie met bier geeft het een knipoog.

De Hopman

Door dat blokkenpatroon wordt de leesbaarheid ook iets minder van een afstandje, denk dat dat ook niet meehelpt. Je zou nog kunnen overwegen om de naam 'Korenbocht' iets meer af te laten steken bij de achtergrond, dan wordt het iets leesbaarder. Verder erg strak, netjes.

Onze scoutinggroep zit aan de Sportlaan, dus daar viel weinig inspiratie te halen  ;D

PDGRRR

Citaat van: De Hopman op 15-03-2023  16:05 uOnze scoutinggroep zit aan de Sportlaan, dus daar viel weinig inspiratie te halen  ;D

 :lol:

Theo Mol

Hopman is een mooi bruggetje tussen twee bezigheden dus dat is goed gekozen.

Ik woon in een - ooit - nieuwbouwwijk en aan mijn straatnaam is niets te beleven in dat opzicht.
Maar je moet groot denken. In deze polder klotste eens zeewater, met een beetje overdrijven woon ik dus op de zeebodem. Bij dezen deponeer ik de naam "de zeebodem". Misschien ga ik die wel gebruiken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.